Erik's T2a 1971 Tintop campertje, Westfalia Hefdak Ombouw.
Re: Erik's T2a 1971 Tintop campertje
Ja, mooie bestelling hoor ! op het IKW inderdaad veel mooie en lage bussen gezien.
Ik wilde meteen gaan verlagen maar hou me in en hou hem op deze hoogte. Een lage bus komt er ook nog wel een keer !
Ik wilde meteen gaan verlagen maar hou me in en hou hem op deze hoogte. Een lage bus komt er ook nog wel een keer !
- erik_moust
- Gevorderde
- Berichten: 678
- Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Beuningen
Re: Erik's T2a 1971 Tintop campertje
Daarom neem ik de airshocks. Mooie lage look wanneer je wil. En rijden op een rijdbare hoogte
Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk
- erik_moust
- Gevorderde
- Berichten: 678
- Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Beuningen
Re: Erik's T2a 1971 Tintop campertje
Zo de ochtend alweer nuttig besteed. Laatste schoonmaakwerk aan bodem gedaan voordat de RX5 erop kan.
Busje op de brug:
Alle loszittende tectiel en verf verwijderd:
En een mooi rokje aangedaan voor bescherming van de nevel:
Zojuist alles lekker in de RX5 gespoten. Mag nu uitdrogen/intrekken zodat ik morgen de RX10 eroverheen kan spuiten. Zo meteen bandjes op de velgen weer laten leggen en wat losse onderdelen van de ophanging en stuurstangen in de RX5 zetten.
En hier nog even de foto's van de te plaatsen vooras en de RVS uitlaatpijp.
Busje op de brug:
Alle loszittende tectiel en verf verwijderd:
En een mooi rokje aangedaan voor bescherming van de nevel:
Zojuist alles lekker in de RX5 gespoten. Mag nu uitdrogen/intrekken zodat ik morgen de RX10 eroverheen kan spuiten. Zo meteen bandjes op de velgen weer laten leggen en wat losse onderdelen van de ophanging en stuurstangen in de RX5 zetten.
En hier nog even de foto's van de te plaatsen vooras en de RVS uitlaatpijp.
- DOKA '73
- Gevorderde
- Berichten: 875
- Lid geworden op: zo feb 08, 2009 21:09 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Vijfhuizen (N-H)
- Contacteer:
Re: Erik's T2a 1971 Tintop campertje
Ziet er goed uit !
grt Richard
grt Richard
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""
http://www.a-leebel.nl/
http://www.a-leebel.nl/
Re: Erik's T2a 1971 Tintop campertje
Lekker bezig. Mooie sleutelruimte ook. Ik blijf dit even volgen ter inspiratie
- erik_moust
- Gevorderde
- Berichten: 678
- Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Beuningen
Re: Erik's T2a 1971 Tintop campertje
Ben ook erg blij met deze ruimte
Net mijn wielen weer opgehaald en nog even bij K&K geweest. Super idee opgedaan voor de plaats van de compressor. Had geen splashpan dus die maar even gekocht voor de bescherming ervan.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk
Net mijn wielen weer opgehaald en nog even bij K&K geweest. Super idee opgedaan voor de plaats van de compressor. Had geen splashpan dus die maar even gekocht voor de bescherming ervan.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk
- Stuif
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3899
- Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Maassluis
Re: Erik's T2a 1971 Tintop campertje
Dat is een mooie plek voor de compressor
De mijne zit onder de rechterstoel in het deel met de gaten (idee gepikt van Mycha)
De mijne zit onder de rechterstoel in het deel met de gaten (idee gepikt van Mycha)
Lucht bevriest en kookt nooit
- los limbos
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1668
- Lid geworden op: do jul 29, 2010 21:01 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Baarlo Limburg
Re: Erik's T2a 1971 Tintop campertje
Daar zou ik persoonlijk geen compressor plaatsen?!
Aangezien hij de buitenlucht aanzuigt, nu zuigt hij ook de vuil en stof van buiten aan.
Dat is niet zo bevoordeling voor de levensduur.
Ik zou hem in 't interieur van je bus plaatsen.
Aangezien hij de buitenlucht aanzuigt, nu zuigt hij ook de vuil en stof van buiten aan.
Dat is niet zo bevoordeling voor de levensduur.
Ik zou hem in 't interieur van je bus plaatsen.
http://vw-mplate.com/mcode.php?lang=EN&id=4830" onclick="window.open(this.href);return false;
- erik_moust
- Gevorderde
- Berichten: 678
- Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Beuningen
Re: Erik's T2a 1971 Tintop campertje
Hmmm oké, daar zit wel wat in. Maar stuif hoe heb jij hem daar gekregen dan? Er moet dan geslepen worden of niet? En waar heb jij dan je kleppen en tank?
Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk
- los limbos
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1668
- Lid geworden op: do jul 29, 2010 21:01 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Baarlo Limburg
Re: Erik's T2a 1971 Tintop campertje
Ik heb m'n delen onder de slaapbank geplaatst.
http://vw-mplate.com/mcode.php?lang=EN&id=4830" onclick="window.open(this.href);return false;
- erik_moust
- Gevorderde
- Berichten: 678
- Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Beuningen
Re: Erik's T2a 1971 Tintop campertje
Vraag me ook wel beetje af of de compressor ook wel op zijn zijkant gemonteerd mag worden.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk
- erik_moust
- Gevorderde
- Berichten: 678
- Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Beuningen
Re: Erik's T2a 1971 Tintop campertje
Gister even mailtje gestuurd naar Bianca en Erwin. Monteren van compressor op zijn zij kan geen kwaad. Ga hem denk ik toch daar monteren. Splashpan erover ter bescherming en klaar. Vriend van mij heeft ook al paar jaar compressor onder de auto dus moet goed gaan.
Vandaag even het resultaat van gisteren bekeken. Bus is weer mooi zwart van de rx10 van onder.
Meteen maar even de verstelbare as eronder geworsteld. Ging best moeilijk, zit er strak onder.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk
Vandaag even het resultaat van gisteren bekeken. Bus is weer mooi zwart van de rx10 van onder.
Meteen maar even de verstelbare as eronder geworsteld. Ging best moeilijk, zit er strak onder.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk
- erik_moust
- Gevorderde
- Berichten: 678
- Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Beuningen
Re: Erik's T2a 1971 Tintop campertje
Zo vandaag maar eens alles teruggebouwd.
As in zijn bijna laagste stand gezet. Nu past er net geen twee vingers tussen band en wielkast.
Weet alleen niet of dit echt de laagste stand is aangezien het chassis nu op de stuurarmen rust.
Ook heb ik nu dat als 1 wiel recht staat het andere een flink eind naar buiten staat gedraaid. Komt dit omdat de hoek nu anders is en de stangen nu dus "korter" zijn?
Airshocks zijn nog niet binnen dus kan nog niet zien hoe het is als de bus omhoog staat. Ook moeten achter nog de verstelbare veerplaten gemonteerd worden en zal hij voor ook weer wat omhoog komen.
Nu meet ik 51 cm tot rand spatbord aan de voorzijde.
Morgen even een randje uit balk slijpen aan de voorzijde kijken of hij dan vrij kan lopen. Ben wel blij met resultaat tot nu toe.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk
As in zijn bijna laagste stand gezet. Nu past er net geen twee vingers tussen band en wielkast.
Weet alleen niet of dit echt de laagste stand is aangezien het chassis nu op de stuurarmen rust.
Ook heb ik nu dat als 1 wiel recht staat het andere een flink eind naar buiten staat gedraaid. Komt dit omdat de hoek nu anders is en de stangen nu dus "korter" zijn?
Airshocks zijn nog niet binnen dus kan nog niet zien hoe het is als de bus omhoog staat. Ook moeten achter nog de verstelbare veerplaten gemonteerd worden en zal hij voor ook weer wat omhoog komen.
Nu meet ik 51 cm tot rand spatbord aan de voorzijde.
Morgen even een randje uit balk slijpen aan de voorzijde kijken of hij dan vrij kan lopen. Ben wel blij met resultaat tot nu toe.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk
- erik_moust
- Gevorderde
- Berichten: 678
- Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Beuningen
Re: Erik's T2a 1971 Tintop campertje
Zo eindelijk weer eens even de rust en tijd om mijn verhaal weer eens aan te vullen.
Inmiddels is er een hoop gebeurd aan de bus. Zat een beetje in een tijdsdruk omdat we op vakantie wilden met de bus deze maand.
Had een hoop te doen en ook nog eens problemen met de motor. Nu uitgerust van de vakantie weer even de tijd om een update te doen.
Om even verder te gaan waar we gebleven waren 2,5 maand terug.
Ik was dus bezig de airride te monteren, moest steeds wachten op ontbrekende onderdelen.
Schoot niet op en vanwege de tijddruk besloten deze maar even nog niet te monteren. Vooras weer omhoog gezet zodat rijdbaar was. Behalve dan sommige drempels, dan wil de steun van fietsdrager nog wel eens even de drempel raken met eraf rijden. Dus dat is even opletten.
Verder vooral druk bezig geweest met het interieur. Alle kasten gemaakt en in de beits.
Elektra aangesloten en werkend gemaakt. Led strip op de kast en 2 spotjes in de dakkast.
Aantal stopcontacten en natuurlijk de koelkast. De koelkast is echt super, ben blij dat ik toch deze gemonteerd heb i.p.v de koelbox.
Er zijn door mijn schoonmoeder nieuwe gordijnen gemaakt en ze heeft de kussens van de slaapbank en stoel bekleed.
De andere bekleder had uiteindelijk nog net op tijd de voorstoelen en zijpanelen af. Super blij mee.
Vlak voor de vakantie even een tegenslag. Was de bus aan het testen omdat ik er eigenlijk nog niet vaak mee gereden had. Dit ging mis. Had weinig vermogen en de motor werd liep warm.
Op weg naar de loods dropte de snelheid ook en maar net daar gekomen.
Even wat paniek maar met hulp hier van het forum, toch maar even alles nagelopen. Kleppen gesteld, carburateur afgesteld, maar oorzaak lag in de ontsteking. Contactpunten stonden altijd zowat dicht en de vacuumvervroeging zat ook vast. Dit weer afgesteld en soepel gemaakt en de motor liep weer als een zonnetje.
Toch nog maar even ook olie vervangen en rotor en verdelerkap vervangen.
Testrit gemaakt van 20 km en leek allemaal goed. Dus we konden gaan, even getankt. Verbruik was 1 op 4 geweest, hier schrok ik van maar hield wel in mijn achterhoofd dat dit met slecht lopen was, afstellen/testen en de testrit waarbij ik flink doorgetrapt heb. Toen op naar Texel.
Heen weg veel binnendoor gereden 260 km, terugweg helemaal via de snelweg 240 km.
Dus 500 km gereden zonder enige problemen met een verbruik van 1 op 8. Viel me niks tegen volbeladen.
En dan nu de plaatjes van het eindresultaat. Ben er echt super blij mee.
De gordijntjes:
En de rest van het interieur:
Op de boot:
en op de camping, wel een luxe plek met eigen sanitair.
Inmiddels is er een hoop gebeurd aan de bus. Zat een beetje in een tijdsdruk omdat we op vakantie wilden met de bus deze maand.
Had een hoop te doen en ook nog eens problemen met de motor. Nu uitgerust van de vakantie weer even de tijd om een update te doen.
Om even verder te gaan waar we gebleven waren 2,5 maand terug.
Ik was dus bezig de airride te monteren, moest steeds wachten op ontbrekende onderdelen.
Schoot niet op en vanwege de tijddruk besloten deze maar even nog niet te monteren. Vooras weer omhoog gezet zodat rijdbaar was. Behalve dan sommige drempels, dan wil de steun van fietsdrager nog wel eens even de drempel raken met eraf rijden. Dus dat is even opletten.
Verder vooral druk bezig geweest met het interieur. Alle kasten gemaakt en in de beits.
Elektra aangesloten en werkend gemaakt. Led strip op de kast en 2 spotjes in de dakkast.
Aantal stopcontacten en natuurlijk de koelkast. De koelkast is echt super, ben blij dat ik toch deze gemonteerd heb i.p.v de koelbox.
Er zijn door mijn schoonmoeder nieuwe gordijnen gemaakt en ze heeft de kussens van de slaapbank en stoel bekleed.
De andere bekleder had uiteindelijk nog net op tijd de voorstoelen en zijpanelen af. Super blij mee.
Vlak voor de vakantie even een tegenslag. Was de bus aan het testen omdat ik er eigenlijk nog niet vaak mee gereden had. Dit ging mis. Had weinig vermogen en de motor werd liep warm.
Op weg naar de loods dropte de snelheid ook en maar net daar gekomen.
Even wat paniek maar met hulp hier van het forum, toch maar even alles nagelopen. Kleppen gesteld, carburateur afgesteld, maar oorzaak lag in de ontsteking. Contactpunten stonden altijd zowat dicht en de vacuumvervroeging zat ook vast. Dit weer afgesteld en soepel gemaakt en de motor liep weer als een zonnetje.
Toch nog maar even ook olie vervangen en rotor en verdelerkap vervangen.
Testrit gemaakt van 20 km en leek allemaal goed. Dus we konden gaan, even getankt. Verbruik was 1 op 4 geweest, hier schrok ik van maar hield wel in mijn achterhoofd dat dit met slecht lopen was, afstellen/testen en de testrit waarbij ik flink doorgetrapt heb. Toen op naar Texel.
Heen weg veel binnendoor gereden 260 km, terugweg helemaal via de snelweg 240 km.
Dus 500 km gereden zonder enige problemen met een verbruik van 1 op 8. Viel me niks tegen volbeladen.
En dan nu de plaatjes van het eindresultaat. Ben er echt super blij mee.
De gordijntjes:
En de rest van het interieur:
Op de boot:
en op de camping, wel een luxe plek met eigen sanitair.