bay be blue

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
ardeko
Gevorderde
Berichten: 958
Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Amsterdam

Re: bay be blue

Bericht door ardeko » ma jan 12, 2015 21:17 pm

Wauw !!! Dus als je je achter wielkasten ijsstraalt worden het voor wielkasten! ! [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES] [WINKING FACE]

Maar even serieus ...dat ziet er mooi uit en minder rigoureus dan grit stralen.

Gebruikersavatar
stef
Beginner
Berichten: 73
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 13:56 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: leiden Netherlands

bay be blue

Bericht door stef » di jan 13, 2015 10:27 am

Wist niet eens dat het bestond ijs stralen. zal eens kijken of het een beetje te betalen is. We hebben wel een straalcabine in de schuur maar ben toch bang dat er troep in het mechaniek gaat zitten. Heb het ook al geprobeerd met scotch bright met met de hand schiet dat niet op. Is er misschien niet een tool voor de dremmel die er goed voor zou werken?

Gr Stef

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2642
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: bay be blue

Bericht door blokkever » di jan 13, 2015 13:49 pm

Je kunt ook met soda stralen proberen, misschien kan dat ook wel in je eigen straalkast.
https://www.youtube.com/watch?v=0kdYdZPmfGQ
[youtube]http://youtu.be/0kdYdZPmfGQ[/youtube]

Pat
Actief Lid
Berichten: 412
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 20:51 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: bay be blue

Bericht door Pat » di jan 13, 2015 14:15 pm

stef schreef:Bedankt voor de reacties. Zal proberen zoveel en zo vaak mogelijk te posten, maar jullie weten hoe het is gezin, werk, klus huis.... Werk momenteel ook nog in Lelystad en woon in zelf leiden dus ben niet erg vroeg thuis. Maar gelukkig zijn er nog wel wat dingen die je thuis ook kan doen. De bus had geen interieur en zelfs geen panelen. Dus heb vandaag even een achterklep paneel geleend van een vriend van me in die 3D na getekend. Ga even kijken hoe duur het is om dat via mijn werk te laten laser snijden. Kan ik die als mal gebruiken. Vriend van me wil waarschijnlijk ook een nieuwe.

Afbeelding

Afbeelding


ik weet niet van wat voor materiaal je ze gaat maken, maar ik zoek ook nog een achterpaneel...
geen gezeik, in de oliewijk

Gebruikersavatar
ardeko
Gevorderde
Berichten: 958
Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Amsterdam

Re: bay be blue

Bericht door ardeko » wo jan 14, 2015 7:36 am

blokkever schreef:Je kunt ook met soda stralen proberen, misschien kan dat ook wel in je eigen straalkast.
https://www.youtube.com/watch?v=0kdYdZPmfGQ
[youtube]http://youtu.be/0kdYdZPmfGQ[/youtube]

....als test kan je ook dit diy-soda-blasting proberen :
http://www.aircooledtech.com/tools-on-t ... a_blaster/

Gebruikersavatar
stef
Beginner
Berichten: 73
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 13:56 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: leiden Netherlands

Re: bay be blue

Bericht door stef » wo jan 14, 2015 12:52 pm

Pat schreef:
stef schreef:Bedankt voor de reacties. Zal proberen zoveel en zo vaak mogelijk te posten, maar jullie weten hoe het is gezin, werk, klus huis.... Werk momenteel ook nog in Lelystad en woon in zelf leiden dus ben niet erg vroeg thuis. Maar gelukkig zijn er nog wel wat dingen die je thuis ook kan doen. De bus had geen interieur en zelfs geen panelen. Dus heb vandaag even een achterklep paneel geleend van een vriend van me in die 3D na getekend. Ga even kijken hoe duur het is om dat via mijn werk te laten laser snijden. Kan ik die als mal gebruiken. Vriend van me wil waarschijnlijk ook een nieuwe.

Afbeelding

Afbeelding


ik weet niet van wat voor materiaal je ze gaat maken, maar ik zoek ook nog een achterpaneel...



Ik ga ze waarschijnlijk van populieren hout maken. Dat is het lichts. over hoeveel het materiaal en dergelijks kost weet ik nog niet. We mochten laatst wel bij een camper bouwer op de koffie om al onze vragen aan hem te stellen over inrichting en materiaal. erg leerzaam. hou je op de hoogte.

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Re: bay be blue

Bericht door hanhoo » za jan 17, 2015 10:05 am

Glasparelen kan ook, dat haalt wat minder materiaal weg en de stof is fijner. Daarna gewoon in de vaatwasser leggen en/of in een grote bak en de hogedrukspuit erop.

Zelfzandstralen.nl zit in de buurt, is een kennis van mij en we hebben jaarlijks een technische dag daar.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Gebruikersavatar
stef
Beginner
Berichten: 73
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 13:56 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: leiden Netherlands

Re: bay be blue

Bericht door stef » wo jan 21, 2015 13:12 pm

hanhoo schreef:Glasparelen kan ook, dat haalt wat minder materiaal weg en de stof is fijner. Daarna gewoon in de vaatwasser leggen en/of in een grote bak en de hogedrukspuit erop.

Zelfzandstralen.nl zit in de buurt, is een kennis van mij en we hebben jaarlijks een technische dag daar.


Bedankt Hanhoo voor de tip zal zeker contact met hem opnemen. Laat nog wel weten wat ik ga doen en wat het resultaat is. Eerst maar eens een draaibank en kolomboor ophalen die ik gehad heb ;)

Gebruikersavatar
stef
Beginner
Berichten: 73
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 13:56 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: leiden Netherlands

bay be blue

Bericht door stef » ma aug 10, 2015 21:49 pm

Na lange tijd weer eens een kleine update.

Heb helaas niet extreem veel tijd aan de bus kunnen besteden maar heb toch het één en ander kunnen doen. Vooral de vooras was nog wel even een klusje. Slecht verlaagd door de vorige eigenaar dus daar moest ik nog even mee aan de gang.

Toch maar alvast de beugel voor de rembekrachtiger geplaatst

Afbeelding

Afbeelding

Terug van de straler.

Afbeelding

Alles netjes in de rx gezet.

Afbeelding

Meteen ook maar het hulpstuur huis van nieuwe onderdelen voorzien. :)

Afbeelding

Maar nu zit ik nog met het probleem dat ik wat torsiveren mis.....

Afbeelding

Toevallig bij boeven en onder één van de smalle. Vind het zonde om twee andere complete setjes te kopen. Nu hoorde ik van iemand dat je ook nieuwe torsiveren kan laten maken. Heeft iemand daar ervaring mee?

Gebruikersavatar
stef
Beginner
Berichten: 73
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 13:56 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: leiden Netherlands

bay be blue

Bericht door stef » ma aug 10, 2015 22:01 pm

Heb ook nog wat foto's gevonden van voor het spuiten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En mijn oude aanhanger op Vw wielen kwam ook nog goed van pas om al het klein spul te vervoeren. Ooit uit een weiland getrokken. Papieren zitten er nog bij.

Afbeelding

Gebruikersavatar
stef
Beginner
Berichten: 73
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 13:56 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: leiden Netherlands

Re: bay be blue

Bericht door stef » ma aug 10, 2015 22:13 pm

Toen werdt het tijd om het logo te monteren. Heb heel lang getwijfeld of ik het wel zou doen. Had geen idee of het mooi zou zijn op een neus zonder rooster. Kwam toevallig een mooie tegen en besloot het toch maar te doen.

Afbeelding

Eerst maar eens in de blanke lak.

Afbeelding

En toen werd het tijd om gaatjes in de neus te gaan boren... :?
Dat had natuurlijk een stuk handiger geweest om dat voor het spuiten te doen. Er konden zoveel dingen mis gaan, verkeerd boren, barst in het plamuur en ga zo maar door. En toen werd het tijd het logo te passen. Gaatjes zaten goed dus dat was lekker. Toen hij er eenmaal in zat maar eens een paar stappen achteruit gezet om het resultaat te bekijken....

Dat was schrikken :o

Afbeelding

Zit al tien jaar tegen die kale neus aan te kijken en om hem dan met het logo te zien viel tegen. Dan maar even de koplampen monteren misschien dat het dan wat beter werd. Ook met koplampen vond ik geen succes. Dan maar alvast de voorbumper monteren misschien dat het helpt.

Afbeelding

En toen begon het eindelijk ergens op te lijken. Het heeft even geduurd maar ben nu wel blij met het logo. :D

Gebruikersavatar
stef
Beginner
Berichten: 73
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 13:56 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: leiden Netherlands

Re: bay be blue

Bericht door stef » ma aug 10, 2015 22:28 pm

Ondertussen de deuren en de schuifdeur terug gezet in de bus. Glas en alle rubbers van de voordeuren waren wel een klusje waar je geduld voor nodig heb. Maar het is allemaal gelukt. lang gelden dat zijn deuren er voor het laatst in zaten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: bay be blue

Bericht door fahtal » ma aug 10, 2015 22:31 pm

Ziet er allemaal strak uit!!
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
stef
Beginner
Berichten: 73
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 13:56 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: leiden Netherlands

Re: bay be blue

Bericht door stef » ma aug 10, 2015 22:38 pm

Zo maak je een paar stappen vooruit. En dan vervolgens weer een grote achteruit.

Dacht de keerring van de spie as even te vervangen. Me eigen politrekker gemaakt. Trek ik vervolgens de hele keerring kapot... Dat wordt dus de versnellingsbak eruit halen en de bak splitten. Wou toch al de ashoezen vervangen en kan ik meteen de aandrijf assen en lagers nalopen. Volgende keer wat beter voorbereiden. :|

Afbeelding

Gebruikersavatar
stef
Beginner
Berichten: 73
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 13:56 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: leiden Netherlands

Re: bay be blue

Bericht door stef » ma aug 10, 2015 22:40 pm

fahtal schreef:Ziet er allemaal strak uit!!


Thanks. Voor de budget spuitbeurt ziet hij er toch heel aardig uit.

Plaats reactie