A&E's T2a Riviera camper 1968
- Eppo91
- Actief Lid
- Berichten: 463
- Lid geworden op: wo feb 26, 2014 23:18 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Goirle
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Dat 'nodige werk' is haar niet aan te zien. Ziet er goed uit.
Je hebt een mooi koppel zo .
Maar wat een zorg krijg je erbij.......welke bus pak je nu op een zonnige dag of vakantie? En dat elke dag weer als de zo'n schijnt
Je hebt een mooi koppel zo .
Maar wat een zorg krijg je erbij.......welke bus pak je nu op een zonnige dag of vakantie? En dat elke dag weer als de zo'n schijnt
Waarom? Omdat het kan!
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Eppo91 schreef:Dat 'nodige werk' is haar niet aan te zien. Ziet er goed uit.
Je hebt een mooi koppel zo .
Maar wat een zorg krijg je erbij.......welke bus pak je nu op een zonnige dag of vakantie? En dat elke dag weer als de zo'n schijnt
Ja dat wordt dan kop of munt!
Dus.
- Henk Tex
- Actief Lid
- Berichten: 110
- Lid geworden op: zo mar 16, 2014 22:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Den Burg
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
EeVeeWee schreef:Ik heb een soort schema voor dummies gemaakt van de systemen in mijn bus:
Hi. Vraagje, welk relais heb je gebruikt voor je koelkast? om te schakelen tussen 230 en 12 V. Ik zoek me suf naar iets dergelijks. Alvast bedankt!
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Ja dat was voor mij ook even puzzelen, ik heb toen deze maar geprobeerd: Chint NCH8-20 en daar ging het prima mee. Bij 230V spanning op A1 en A2 onderbreekt de 12 V voedingslijn tussen aansluitingen 1 en 2 of 3 en 4.
Ik heb hem in een klein aansluitkastje gemonteerd, maar ik weet alleen helaas niet meer waar ik hem gekocht had.
Edit: gevonden!
Hier besteld:
http://www.litheon.nl/regelen-en-monitoren/58-din-rail-contactor-2xnc-20a-230v-ac.html
Ik heb hem in een klein aansluitkastje gemonteerd, maar ik weet alleen helaas niet meer waar ik hem gekocht had.
Edit: gevonden!
Hier besteld:
http://www.litheon.nl/regelen-en-monitoren/58-din-rail-contactor-2xnc-20a-230v-ac.html
Dus.
- Henk Tex
- Actief Lid
- Berichten: 110
- Lid geworden op: zo mar 16, 2014 22:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Den Burg
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Top. Dankjewel !! Elke keer weer een stapje verder. Groet
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Zowaar weer eens wat aan de T2a gedaan!
Een nieuwe dikkere stabilisatorstang gemonteerd en verstralers voorop geplaatst.
Een nieuwe dikkere stabilisatorstang gemonteerd en verstralers voorop geplaatst.
Dus.
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
ziet er goed uit zo.
merk je veel verschil met zo`n dikkere stabilisatiestang??
merk je veel verschil met zo`n dikkere stabilisatiestang??
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Tuinkabouter90 schreef:ziet er goed uit zo.
merk je veel verschil met zo`n dikkere stabilisatiestang??
Ik ga morgen voor het eerst er mee rijden, dus ben benieuwd!
Dus.
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Ik moet zeggen net weer wat stabieler en meer rechtop door de bochten!
Maar de rode Koni's maakte het grootste verschil.
Op de terugweg van Aircooled at the Beach nog een rare makke, een bougie ineens uit het blok!
En de bougiesleutel was nergens te vinden in bus.
Maar gelukkig was er een trike rijder met luchtgekoeld VW blok (en minicaravan) die een geschikte bougiesleutel bij zich had. De rest van de rit ging weer heerlijk
Maar de rode Koni's maakte het grootste verschil.
Op de terugweg van Aircooled at the Beach nog een rare makke, een bougie ineens uit het blok!
En de bougiesleutel was nergens te vinden in bus.
Maar gelukkig was er een trike rijder met luchtgekoeld VW blok (en minicaravan) die een geschikte bougiesleutel bij zich had. De rest van de rit ging weer heerlijk
Dus.
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
Hou er dan rekening mee dat de draad beschadigt is, of kan zijn, en dat hij er op een late tijdstip weer uit springt, dan kun je hem er wss niet meer zo indraaien, heb je een endoscoop/camera of kun je die ergens lenen dan zou je mss de schade kunnen bekijken als die er is zonder alles te hoeven slopen?
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
old brumax schreef:Hou er dan rekening mee dat de draad beschadigt is, of kan zijn, en dat hij er op een late tijdstip weer uit springt, dan kun je hem er wss niet meer zo indraaien, heb je een endoscoop/camera of kun je die ergens lenen dan zou je mss de schade kunnen bekijken als die er is zonder alles te hoeven slopen?
Nee heb ik niet. Ik ben van plan om met een kleine camera foto's te nemen, want onderweg in Noorwegen weer verliezen lijkt me geen pretje.
Dus.
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
EeVeeWee schreef:old brumax schreef:Hou er dan rekening mee dat de draad beschadigt is, of kan zijn, en dat hij er op een late tijdstip weer uit springt, dan kun je hem er wss niet meer zo indraaien, heb je een endoscoop/camera of kun je die ergens lenen dan zou je mss de schade kunnen bekijken als die er is zonder alles te hoeven slopen?
Nee heb ik niet. Ik ben van plan om met een kleine camera foto's te nemen, want onderweg in Noorwegen weer verliezen lijkt me geen pretje.
Mss is het iets om uit voorzorg een tap en een set coils aan te schaffen dan kun je desnoods zelf langs de kant van de weg er een bus in zetten en weer verder!!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
was het op de beach gebeurt had ik hem wel mee gehad
fijn dat je weer goed bent verder gekomen
en leuk je even te hebben gesproken in veendam
fijn dat je weer goed bent verder gekomen
en leuk je even te hebben gesproken in veendam
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: A&E's T2a Riviera camper 1968
EeVeeWee schreef:Als de schroefdraad verdacht is, zal ik dat inderdaad doen.
Pas op dat je niet in de val trapt, de bougie is nl langzaam losgelopen onder het rijden waardoor hij gaat "dansen" op de druk en daardoor word de draad dunner, hij lijkt dan goed maar de bougie heeft op een gegeven moment veel meer speling dan zou mogen.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!