T2b Tintop 1975
- Henk Tex
- Actief Lid
- Berichten: 110
- Lid geworden op: zo mar 16, 2014 22:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Den Burg
T2b Tintop 1975
Tijdje lopen stoeien met de bedrading, is nu eindelijk af. 230v aansluiting zit onder de bus, geen gaten in de zijkant! Leefaccu moet ik nog uitzoeken, lader 15a, cyrix en accusaver ook al ingebouwd. De zekeringen moeten er nog in, dit is natuurlijk afhankelijk van de gebruiker.
Afzekeren net boven het afgenomen vermogen? Of zie ik dat verkeerd?
Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Afzekeren net boven het afgenomen vermogen? Of zie ik dat verkeerd?
Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
- Henk Tex
- Actief Lid
- Berichten: 110
- Lid geworden op: zo mar 16, 2014 22:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Den Burg
Re: T2b Tintop 1975
Stroom project nadert het einde. Na overleg toch een optima yellowtop 5.5 besteld. Doet maar ff zeer op het vingertopje...
Van de extra kabelboom naar voren toe een kabel gebruikt voor een geintje. Achteruitrij-camera ingebouwd met schermpje voorin. Stroom komt vanaf de schakelaar van de achteruit op de versnellingsbak. Bij inschakelen achteruit gaat t schermpje aan. Fantastisch
Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Van de extra kabelboom naar voren toe een kabel gebruikt voor een geintje. Achteruitrij-camera ingebouwd met schermpje voorin. Stroom komt vanaf de schakelaar van de achteruit op de versnellingsbak. Bij inschakelen achteruit gaat t schermpje aan. Fantastisch
Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
- Henk Tex
- Actief Lid
- Berichten: 110
- Lid geworden op: zo mar 16, 2014 22:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Den Burg
Re: T2b Tintop 1975
Geinig toch?
Camera hier vandaan. Wel wat moeten vijlen om de goede hoek voor het zicht te kunnen maken. Daarna horizontaal vastgekit in de juiste hoek met behulp van het schermpje.
http://www.lightinthebox.com/nl/renepai ... 85754.html
Iets dergelijks als scherm:
http://nl.aliexpress.com/item/4-3-TFT-L ... 6.7.PMxGod
Enuiteindelijk vastgezet met zo iets:
http://www.amazon.com/Pedco-UltraMount- ... WGPS3VEPVQ
Camera hier vandaan. Wel wat moeten vijlen om de goede hoek voor het zicht te kunnen maken. Daarna horizontaal vastgekit in de juiste hoek met behulp van het schermpje.
http://www.lightinthebox.com/nl/renepai ... 85754.html
Iets dergelijks als scherm:
http://nl.aliexpress.com/item/4-3-TFT-L ... 6.7.PMxGod
Enuiteindelijk vastgezet met zo iets:
http://www.amazon.com/Pedco-UltraMount- ... WGPS3VEPVQ
- Humby
- Actief Lid
- Berichten: 383
- Lid geworden op: zo nov 09, 2008 15:58 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Hemiksem (België)
Re: T2b Tintop 1975
Da s een coole update! Die ga ik even "lenen"!
Aircooled greetz,
Humby
Aircooled greetz,
Humby
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-25849.htm][IMG]http://www.vw-mplate.com/mplate2-25849.png[/IMG][/URL]
- Henk Tex
- Actief Lid
- Berichten: 110
- Lid geworden op: zo mar 16, 2014 22:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Den Burg
Re: T2b Tintop 1975
Ik vroeg me af of er ergens op het forum een eenvoudig overzicht staat van het zekeringkastje. Ik kan het in ieder geval niet zo snel vinden. Kan iemand me vertellen waar alle zekeringen voor zijn? De technische tekeningen gaan mij even boven mn pet alvast bedankt.
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: T2b Tintop 1975
Henk Tex schreef:Ik vroeg me af of er ergens op het forum een eenvoudig overzicht staat van het zekeringkastje. Ik kan het in ieder geval niet zo snel vinden. Kan iemand me vertellen waar alle zekeringen voor zijn? De technische tekeningen gaan mij even boven mn pet alvast bedankt.
- Henk Tex
- Actief Lid
- Berichten: 110
- Lid geworden op: zo mar 16, 2014 22:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Den Burg
Re: T2b Tintop 1975
Top! Bedankt
- Henk Tex
- Actief Lid
- Berichten: 110
- Lid geworden op: zo mar 16, 2014 22:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Den Burg
Re: T2b Tintop 1975
Na een fantastisch seizoen met een paar leuke trips, uitstapjes en een roadtrip naar Italië toch besloten om de motor letterlijk en figuurlijk een opfrisbeurt te geven en het schakelen te verbeteren. Ongelofelijk, wat is dat ding zwart en vet!
Helaas hebben we als de motor (te) warm is door file en langzaam rijden weinig compressie, in Italië in ieder geval. Soms kwamen we amper weg...[LOUDLY CRYING FACE] ook het schakelen leek moeilijker te gaan tijdens dit soort momenten.
Suggesties waar het aan ligt zijn dus ook van harte welkom!
Inmiddels is de motor eruit, en volledig gestript.
De cilinders zijn spiegelglad, en worden samen met de zuigers vervangen voor een setje van 1835cc. De koppen worden gereviseerd. Van cilinder 3 was een klep en klepzitting gescheurd, dus hier hebben we mazzel gehad dat er tijdens onze vakantie niets is gebeurd. Er zit geen speling op de krukas. Wel worden de keerringen vervangen, en ook diverse pakkingen. Ook hadden we lekkage op de stoterstangpijpjes, een van de redenen voor dit project...
Meteen het koppelstuk van de schakelstang vervangen om het schakelen te verbeteren, en een andere koppelingsplaat en lager. Drukgroep ziet er nog goed uit.
Ik hoop dat ik genoeg foto's heb gemaakt, wordt straks nog een hele puzzel [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
Ook ben ik van plan om het motorruim wat te ontroesten en opnieuw te verven, en de benzine leidingen van de tank te vervangen. Nu kun je er goed bij.
Genoeg te doen dus [SMIRKING FACE]
Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Helaas hebben we als de motor (te) warm is door file en langzaam rijden weinig compressie, in Italië in ieder geval. Soms kwamen we amper weg...[LOUDLY CRYING FACE] ook het schakelen leek moeilijker te gaan tijdens dit soort momenten.
Suggesties waar het aan ligt zijn dus ook van harte welkom!
Inmiddels is de motor eruit, en volledig gestript.
De cilinders zijn spiegelglad, en worden samen met de zuigers vervangen voor een setje van 1835cc. De koppen worden gereviseerd. Van cilinder 3 was een klep en klepzitting gescheurd, dus hier hebben we mazzel gehad dat er tijdens onze vakantie niets is gebeurd. Er zit geen speling op de krukas. Wel worden de keerringen vervangen, en ook diverse pakkingen. Ook hadden we lekkage op de stoterstangpijpjes, een van de redenen voor dit project...
Meteen het koppelstuk van de schakelstang vervangen om het schakelen te verbeteren, en een andere koppelingsplaat en lager. Drukgroep ziet er nog goed uit.
Ik hoop dat ik genoeg foto's heb gemaakt, wordt straks nog een hele puzzel [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
Ook ben ik van plan om het motorruim wat te ontroesten en opnieuw te verven, en de benzine leidingen van de tank te vervangen. Nu kun je er goed bij.
Genoeg te doen dus [SMIRKING FACE]
Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
- Henk Tex
- Actief Lid
- Berichten: 110
- Lid geworden op: zo mar 16, 2014 22:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Den Burg
Re: T2b Tintop 1975
Whoehahaha! Zoek de verschillen, niet echt gek dat ik soms niet weg kwam...
Wat is dit trouwens? Kan ik dat ongestraft weghalen/afknippen?
Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Wat is dit trouwens? Kan ik dat ongestraft weghalen/afknippen?
Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: T2b Tintop 1975
die is goed opgebruikt
en dat witte blok is een diagnose stekker. heb de meeste draden daar zelf ook a afgehaad
word tegenwoordig niet meer gebruikt.
heb er zelf nog 2 draadjes in zitten omdat ik daar de andere kant nog niet van heb gevonden
en dat witte blok is een diagnose stekker. heb de meeste draden daar zelf ook a afgehaad
word tegenwoordig niet meer gebruikt.
heb er zelf nog 2 draadjes in zitten omdat ik daar de andere kant nog niet van heb gevonden
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: T2b Tintop 1975
Henk Tex schreef:Whoehahaha! Zoek de verschillen, niet echt gek dat ik soms niet weg kwam...
Wat is dit trouwens? Kan ik dat ongestraft weghalen/afknippen?
[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/20161202/4a20360f8e049ba2b34b97bcb0385bf8.jpg
Hoezo versleten??? je zit nog niet eens op de klinknagels!!!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Henk Tex
- Actief Lid
- Berichten: 110
- Lid geworden op: zo mar 16, 2014 22:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Den Burg
Re: T2b Tintop 1975
Inmiddels zit de motor weer in de bus en hebben we het eerste proefrondje gereden! Top! Echter nog geen tijd gehad om mijn verhaal van een update te voorzien. Dat komt nog.
Druk gehad met verhuizen en alles wat er bij komt.
Mijn vraag is, wat is de beste methode om de motor weer opnieuw in te rijden? Met nieuwe zuigers, cilinders en koppen. Draaiend gedeelte is niet uit elkaar geweest.
Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Druk gehad met verhuizen en alles wat er bij komt.
Mijn vraag is, wat is de beste methode om de motor weer opnieuw in te rijden? Met nieuwe zuigers, cilinders en koppen. Draaiend gedeelte is niet uit elkaar geweest.
Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: T2b Tintop 1975
Inrijden alsof het een nieuwe motor is, toerental is wat minder kritisch omdat je geen nieuwe nokkenas hebt (nokvolgers heb je wel weer op dezelfde plek terug geplaatst?)
Dus rustig mee gaan rijden met wisselende toerentallen en na 500 km olie verversen en kijken hoe de oude olie er uit ziet.
En natuurlijk ook klepspeling controleren/afstellen.
Dus rustig mee gaan rijden met wisselende toerentallen en na 500 km olie verversen en kijken hoe de oude olie er uit ziet.
En natuurlijk ook klepspeling controleren/afstellen.