Pagina 45 van 48

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: za nov 23, 2019 17:45 pm
door EeVeeWee
old brumax schreef:
za nov 23, 2019 13:04 pm
Waarom zit er een verwarming op je linker remschijf en niet rechts??
Dat is veiliger op een rotonde. :mrgreen:

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: wo nov 27, 2019 20:02 pm
door EeVeeWee
Alles zit er onder en is weer aangesloten.
Alleen nog nieuwe bedrading naar de claxon maken, want de nieuwe stuurstang is niet hol.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: za nov 30, 2019 19:30 pm
door EeVeeWee
Zo de bus is bijna klaar voor de proefrit met de Red 9 Design voorwielophanging.
De bus heb ik ook weer wat hoger op de wielen gezet, goed te zien aan het achterwiel.
Nu nog een keer goed de remmen ontluchten en alles nalopen en dan hopelijk fluitend op pad. :mrgreen:

Afbeelding

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: zo dec 01, 2019 19:05 pm
door Rich1986
Nieuwe setup ziet er netjes uit. Rijd het nu ook veel beter?

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: zo dec 01, 2019 19:47 pm
door EeVeeWee
Rich1986 schreef:
zo dec 01, 2019 19:05 pm
Nieuwe setup ziet er netjes uit. Rijd het nu ook veel beter?
Daar moet ik nog achter komen, binnenkort testrijden. :)

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: di dec 03, 2019 16:36 pm
door Thijs84
Damm.. echt super mooi. En niet gelijk testen? Nu kan het nog zonder pekel :-D

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: wo dec 04, 2019 10:59 am
door Wilfred
Afgelopen week werd er in het noorden van het land al wel gestrooid, dus het kan er al wel liggen :-)

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: wo dec 04, 2019 17:24 pm
door EeVeeWee
Waar nodig de bouten van de nieuwe stuurinrichting geborgd en alles nog eens nagekeken.
Eindelijk de eerste rit met de nieuwe voorwielophanging!
Hierbij een opsomming van de na- en voordelen van het RED 9 Design ontwerp.
Nadelen:
- Niet goedkoop,
- Grotere draaicirkel,
- Meer omwentelingen van het stuur nodig,
- Claxon moet anders aangesloten worden t.o.v. origineel.
Voordelen:
- De bus stuurt merkbaar lichter,
- Geen speling in stuurinrichting,
- Bochten en rotondes veel makkelijker te nemen,
- Zelfs bij 100 km/uur ontspannen sturen,
- Betere vering/demping, dus hobbels zijn sneller te nemen.

Na de rit nog even goed afgespoeld voordat de bus gestald wordt voor de winter.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: wo dec 04, 2019 17:28 pm
door Thijs84
Mooi hoor.. fijn dat je ook de nadelen noemt :-) al ben ik nog steeds (positief) jaloers op je as.. ooit op een dag.......
Blijft ook een super mooie bus..

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: zo dec 08, 2019 9:57 am
door Rich1986
Ik denk dat de voordelen wel opwegen tegen de nadelen. Grotere draaicirkel zal een kwestie van wennen worden. De dure aanschaf waarschijnlijk ook 😂.

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: zo dec 08, 2019 11:56 am
door EeVeeWee
Ja de nadelen zijn in verhouding helemaal niet interessant ten opzicht van de voordelen.
Dan maar af en toe wat meer voor- en achteruit steken, geen probleem. :D
Hopelijk kunnen we lekker van de bus blijven genieten, we hebben ons meteen ingeschreven voor het VW-Bulli-Treffen in Juli 2020, hopelijk gaat dat lukken. :mrgreen:

https://www.bullitreffen.at/de/

Afbeelding

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: zo dec 08, 2019 14:38 pm
door Wilfred
oh, dat lijkt mij ook echt fantastisch om nog eens heen te gaan :-)

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: zo dec 08, 2019 15:15 pm
door old brumax
De tocht over de gros clockner alleen al is de moeite waard, een aantal stukken waarbij de bus er flink tegen aan moet maar voor het grootste gedeelte goed te doen, en dan het uitzicht dat is echt
o-n-v-e-r-g-e-t-e-l-i-j-k . :D

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: zo dec 08, 2019 17:44 pm
door EeVeeWee
old brumax schreef:
zo dec 08, 2019 15:15 pm
De tocht over de gros clockner alleen al is de moeite waard, een aantal stukken waarbij de bus er flink tegen aan moet maar voor het grootste gedeelte goed te doen, en dan het uitzicht dat is echt
o-n-v-e-r-g-e-t-e-l-i-j-k . :D
Ik heb bewust gekozen voor een 1800 cc motorblok met veel koppel, dus het klimmen zou geen probleem moeten zijn.
Rijden in de bergen is inderdaad meestal geweldig qua uitzicht. :)

Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie

Geplaatst: za feb 08, 2020 16:33 pm
door EeVeeWee
Standaard loopt er een draad door de holle stuurstang in de cabine.
Daarmee kan de claxon bediend worden met de knop op het stuur.
Maar de nieuwe RED9 stuurinrichting heeft een massieve stang, dus geen draad meer naar de claxonbediening op het stuur.
Veel mensen maken daarom een andere knop in de cabine.
Ik heb een universele Chinese Corona-vrije draadloze afstandsbediening gekocht en deze verbouwd. :mrgreen:
De claxonknop uit het stuur gehaald en uit elkaar gehaald en het nodige plastic rond de printplaat van de afstandsbediening weggehaald.
Een deel van de originele behuizing verwijderd en de afstandsbediening er in gebouwd.
Even getest met een lamp op de werkbank en het werkt. :-)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding