T2a deluxe camper in wording

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: T2a deluxe camper in wording

Bericht door fahtal » zo okt 30, 2016 3:57 am

Ik heb een berlin. En inderdaad hoge zijkast kan mij gestolen worden.

Lees anders in de reis verslagen eens 1 van de 3 delen "met zun vijven.."
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

RalfD
Beginner
Berichten: 84
Lid geworden op: do sep 08, 2016 12:30 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Tilburg omgeving

Re: T2a deluxe camper in wording

Bericht door RalfD » ma okt 31, 2016 13:09 pm

Tuinkabouter90 schreef:leuke ideeën allemaal. wij hebben zelf het berlin interieur, wat ik als voordeel daarvan ervaar.
is de ruime instap die je nog als het bed uitgeklapt.
zijn benieuwd naar het uiteindelijke resultaat van jullie bus


Jullie hebben dan ook een 3/4'e bed? Nemen jullie aan aanhanger mee of past alles in de bus op lange afstanden?

erik_moust schreef:Wij hebben zelfde interieur compleet gekopieerd van origineel. Wij hebben wel de wasbak achterwege gelaten omdat we eerst niet konden staan en de koelbox eronder vervangen voor koelkast. Wij hebben altijd prima kunnen slapen op het smallere bed. De kast is idd een ideale opslagplek maar onder het bed en de bovenkast kun je ook aardig wat weg stoppen.


Welke indeling hebben jullie gebruikt? Dezelfde als ik beschreven heb?

fahtal schreef:Ik heb een berlin. En inderdaad hoge zijkast kan mij gestolen worden.

Lees anders in de reis verslagen eens 1 van de 3 delen "met zun vijven.."


Thanks voor de info, ik heb alle 3 de verslagen gelezen en volgens mij is een zijkast weinig waardevol buiten 'zooi' die je toch niet gebruikt.

Ons idee is dan ook meer en meer om een breed bed te nemen, een bovenkast en de ruimte onder de stoel achter de berijder.

Nu zijn er meerdere aanbieders van bedbanken in meerdere prijsklassen.
Waar rijden jullie mee en waar is deze gekocht?

Thanks alvast!
Groet,

Ralf
------------------------------------------------------------------
T2a deluxe savannah beige camper in wording

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: T2a deluxe camper in wording

Bericht door fahtal » ma okt 31, 2016 13:44 pm

ga je zelf bouwen? of look a like westfalia kopen?

Als ik zelf zou gaan inrichten dan ging ik dus inderdaad voor een gehele breedte bank. gewoon om dat er dan fatsoenlijk 3 personen kunnen zitten. nus is het erg gezellig met drie kids en kinderstoelen op de achterbank(gaat nog steeds om mijn mening he;))

de hoge kast is gewoon onhandig er gaat wel wat spul in maar zou veel efficienter kunnen inderdaad. je komt er niet makkelijk bij want er staat eigenlijk altijd wel iets voor het deurtje(ook als je de variant met de grote zij deur zou hebben. de klep kastjes prop je lekker vol maar werkt ook niet fijn je moet altijd dat gene hebben wat onderin ligt.

het keuken blok is wel fijn. fijn als die dicht geklapt is fijn om te koken fijn met onze hudige koelkast vijn voor eten kruiden borden bestek. er zit nog een truma kachel in maar als die weg zou zijn dan heb je nog meer ruimte.

voor de rest heb je dan nog een dakzak of bak boven op het dak voor de campeer spullen en de bedbank.

kleren zou ik dus gewoon in koffers tassen of doorzichtige bakken doen gewoon lekker stapelen schuiven in de bus of buitenzetten in de voortent etc. handig voor een weekendje handig voor een hele vakantie.

dat werkt voor ons het beste.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

RalfD
Beginner
Berichten: 84
Lid geworden op: do sep 08, 2016 12:30 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Tilburg omgeving

Re: T2a deluxe camper in wording

Bericht door RalfD » ma okt 31, 2016 14:33 pm

fahtal schreef:ga je zelf bouwen? of look a like westfalia kopen?

Als ik zelf zou gaan inrichten dan ging ik dus inderdaad voor een gehele breedte bank. gewoon om dat er dan fatsoenlijk 3 personen kunnen zitten. nus is het erg gezellig met drie kids en kinderstoelen op de achterbank(gaat nog steeds om mijn mening he;))

de hoge kast is gewoon onhandig er gaat wel wat spul in maar zou veel efficienter kunnen inderdaad. je komt er niet makkelijk bij want er staat eigenlijk altijd wel iets voor het deurtje(ook als je de variant met de grote zij deur zou hebben. de klep kastjes prop je lekker vol maar werkt ook niet fijn je moet altijd dat gene hebben wat onderin ligt.

het keuken blok is wel fijn. fijn als die dicht geklapt is fijn om te koken fijn met onze hudige koelkast vijn voor eten kruiden borden bestek. er zit nog een truma kachel in maar als die weg zou zijn dan heb je nog meer ruimte.

voor de rest heb je dan nog een dakzak of bak boven op het dak voor de campeer spullen en de bedbank.

kleren zou ik dus gewoon in koffers tassen of doorzichtige bakken doen gewoon lekker stapelen schuiven in de bus of buitenzetten in de voortent etc. handig voor een weekendje handig voor een hele vakantie.

dat werkt voor ons het beste.


In 1e instantie wilde ik een gebruikt Westfalia interieur bij elkaar sprokkelen.
Echter omdat we nu voor een complete bedbank willen gaan icm bovenkast, keukenkast en een stoel achter de berijder incl. opbergruimte neig ik meer en meer naar zelf bouwen (op basis van ook bestaande voorbeelden om het wiel niet zelf te hoeven uitvinden).

Ik heb op Airtime nl met iemand gesproken die zijn T1 zelf had voorzien van een interieur met panelen welke hij bij de Wit in Schijndel had gekocht incl. biesjes etc.

Dit interieur zag er werkelijk uit om door een ringetje te halen, daarbij is het geen hogere wiskunde en hobby.
Ook kan ik het nu maken zoal ik het wil hebben.

Belangrijk is wel dat het een 'hoogwaardige' uitstraling krijgt en goed in elkaar zit.
Gelukkig heb ik nog even, eerst de techniek goed en aantal musthave fixen (oa. deurpanelen) zodat ik ook daadwerkelijk naar de volgende fase kan zonder straks alles er weer uit te moeten trekken wanneer ik een set deurpanelen compleet heb.

Thanks wederom voor de tips Fahtal!
Groet,

Ralf
------------------------------------------------------------------
T2a deluxe savannah beige camper in wording

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: T2a deluxe camper in wording

Bericht door fahtal » ma okt 31, 2016 15:27 pm

geen probleem dat is het doel van het forum.

laatste tip(vast niet maar ik doe als of) zoek de juiste koelkast voor jou voor de juiste prijs en gebruik die als maatvoering.

ik heb veel moeten betalen voor de enige koelkast die in het berlin aanrecht past. blij mee maar zeker graag anders gezien;)
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

RalfD
Beginner
Berichten: 84
Lid geworden op: do sep 08, 2016 12:30 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Tilburg omgeving

Re: T2a deluxe camper in wording

Bericht door RalfD » ma okt 31, 2016 15:53 pm

fahtal schreef:geen probleem dat is het doel van het forum.

laatste tip(vast niet maar ik doe als of) zoek de juiste koelkast voor jou voor de juiste prijs en gebruik die als maatvoering.

ik heb veel moeten betalen voor de enige koelkast die in het berlin aanrecht past. blij mee maar zeker graag anders gezien;)


Goede tip gezien ik toch zelf ga bouwen, heb je advies? En vooral ook waar te halen? Hier heb ik me nog helemaal niet in verdiept.

Nogmaals bedankt!
Groet,

Ralf
------------------------------------------------------------------
T2a deluxe savannah beige camper in wording

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: T2a deluxe camper in wording

Bericht door old brumax » ma okt 31, 2016 18:42 pm

Persoonlijk vind ik de wit in Schijndel een heel goed adres, speciaal kamper en caravanbouw en hebben zo ongeveer alles wat je denkt nodig te hebben.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: T2a deluxe camper in wording

Bericht door Tuinkabouter90 » ma okt 31, 2016 18:46 pm

hallo ralf,

wij hebben inderdaad het smallere bed.
hebben daar geen probleem mee, lekker knus :mrgreen:

Afbeelding

de kast aan de zijkant heb ik plankjes in gemaakt. en ja dan licht er wel eens wat voor.
echter vinden wij dat geen probleem.
de kast zat er bij ons ook al in. later heb ik ook een aantal kasten gezien met een klep op de zijkant.
dit zou misschien handiger kunnen zijn

RalfD
Beginner
Berichten: 84
Lid geworden op: do sep 08, 2016 12:30 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Tilburg omgeving

Re: T2a deluxe camper in wording

Bericht door RalfD » di nov 01, 2016 9:25 am

old brumax schreef:Persoonlijk vind ik de wit in Schijndel een heel goed adres, speciaal kamper en caravanbouw en hebben zo ongeveer alles wat je denkt nodig te hebben.


Thanks, ben benieuwd, ga in de kerstvakantie eens op mijn gemak snuffelen.

Tuinkabouter90 schreef:hallo ralf,

wij hebben inderdaad het smallere bed.
hebben daar geen probleem mee, lekker knus :mrgreen:

de kast aan de zijkant heb ik plankjes in gemaakt. en ja dan licht er wel eens wat voor.
echter vinden wij dat geen probleem.
de kast zat er bij ons ook al in. later heb ik ook een aantal kasten gezien met een klep op de zijkant.
dit zou misschien handiger kunnen zijn


Thanks voor het snelle antwoord, heb je daar wellicht wat betere foto's van?
Op bovenstaand is het nl niet heel goed te zien.

Bedankt alvast!
Groet,

Ralf
------------------------------------------------------------------
T2a deluxe savannah beige camper in wording

gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 2068
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: T2a deluxe camper in wording

Bericht door gijsv » di nov 01, 2016 10:12 am

rechtermuisknop... en dan afbeelding bekijken, ligt aan het forum, wordt aan gewerkt.

Zou als ik jouw was inderdaad even goed naar Berlin en Helsinki interieurs kijken, deze zijn het laatst geleverd, dus een doorontwikkeling van de eerdere indelingen. Later in de T3 zat enkel een soort' Berlin' maar dat komt ook omdat deze breder is en je dan dus wel een normaal formaat bed hebt.

Ik vindt 3/4 beneden te krap voor 2 volwassenen, zelf heb ik de volle breedte, maar toch liggen wij meestal samen boven, maar dat is met een a-dak niet echt gezellig, een continental bed is hier ook nog een idee.

Gebruikersavatar
erik_moust
Gevorderde
Berichten: 678
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Beuningen

Re: T2a deluxe camper in wording

Bericht door erik_moust » di nov 01, 2016 20:02 pm

Wij hebben inderdaad dezelfde indeling als op jou afbeelding.
Kijk anders maar ff in mijn bus verhaal hier daar staan wel foto's.

RalfD
Beginner
Berichten: 84
Lid geworden op: do sep 08, 2016 12:30 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Tilburg omgeving

Re: T2a deluxe camper in wording

Bericht door RalfD » di nov 22, 2016 14:46 pm

Komende kerstvakantie wil ik de binnenkant van mijn bus klaar gaan maken dat zodra ik een camper interieur delen vindt / koop / maak ik deze direct kan installeren.

Dit houdt in: oppervlakkige roestplekjes opschuren, in de primer zetten en netjes bijwerken in L620 Savannah Beige. Echter nu krijg ik nergens een de ral kleur bijpassen aan L620 Savannah Beige gevonden.

Kunnen jullie mij hier wellicht mee helpen?

Thanks alvast!
Groet,

Ralf
------------------------------------------------------------------
T2a deluxe savannah beige camper in wording

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: T2a deluxe camper in wording

Bericht door Tuinkabouter90 » di nov 22, 2016 21:15 pm

kleur laten opmeten bij spuiter of verf winkel, na 40 jaar zal er altijd wat kleur verschil in zitten :-)

Gebruikersavatar
Kwibus
Actief Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: do okt 23, 2014 9:45 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Rozenburg

Re: T2a deluxe camper in wording

Bericht door Kwibus » do nov 24, 2016 9:45 am

Hoi,

ik ben ook hard bezig aan mijn eigenbouw camperinterieur. Dit houdt in;

- nieuwe panelen over de hele bus, inclusief doorloop;
- bovenkast;
- slaapbank.

Tot dusver heb ik de panelen aan de hand van mallen (oude panelen) nagemaakt van watervast hardboard. Vervolgens heb ik ze laten bekleden. Een wereld van verschil met, al zeg ik het zelf, professionele uitstraling! Ik kan helaas geen foto's posten via dit forum, in verband met foutmelding.

Ik heb ook de constructie van de slaapbank zelf gemaakt. Slaapbank is nagenoeg over de gehele breedte (1400mm). Hiervoor heb ik scharnieren gebruikt van Repro Westy, identiek aan de originele. Vervolgens de bankconstructie zelf gemaakt.

Indien je foto's wenst, moet je maar even pb sturen.

grtz Martijn

RalfD
Beginner
Berichten: 84
Lid geworden op: do sep 08, 2016 12:30 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Tilburg omgeving

Re: T2a deluxe camper in wording

Bericht door RalfD » ma jan 02, 2017 20:29 pm

Afgelopen vakantie heeft helaas in het teken gestaan van technische 'uitdagingen' oplossen.

Een aantal zaken welke ik wist dat er aankwamen:
- druklager
- haperende ruitenwisser
- diverse rubbertjes vervangen tegen lekken
- ontsteking op tijd zetten
- slot achterklep (ging niet meer open)
- mijlen teller vervangen (was geen leven in te krijgen) door km teller

Helaas ook stil gestaan, bleek na een hoop 5'en en 6'en een massa probleem te zijn.
Nu weer heerlijk rijdend op naar Rosmalen aankomend weekend.

Daarbij een vele malen betere / nettere achterbumper geplaatst.

Wellicht heeft iemand van jullie al te maken gehad met het volgende probleem en hoef ik het wiel niet uit te vinden:

Origineel zat op mijn bus het reservewiel op de neus, dit frame was er al af bij aankoop, echter wanneer ik nu een logo wil plaatsen loop ik tegen het feit aan dat mijn 'gaten' 9mm zijn ipv de standaard 6mm.
Heeft iemand dit al aan de hand gehad en en vooral hoe is dit opgelost buiten het dichtlassen van de gaten en vervolgens nieuwe gaten boren.

Thanks alvast en wellicht tot in Rosmalen!
Groet,

Ralf
------------------------------------------------------------------
T2a deluxe savannah beige camper in wording

Plaats reactie