Bijna in het land.

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Davy_B.
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di okt 19, 2021 18:04 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Bijna in het land.

Bericht door Davy_B. » di okt 19, 2021 21:04 pm

Beste aircooled vrienden!

Mijn naam is Davy en ben al enkele jaren trotse eigenaar van een Kever die me al veel plezier heeft gegeven... Na lang twijfelen ben ik de zoektocht gestart naar een T2 busje! Ik ben nu bijna zover daar ik een optie heb genomen op een t2a 71' Niagara/pearl white uit de States die eind december België zou moeten binnenkomen. Niks is nog zeker maar het betreft een bus die op 1 plekje na heel hard zou zijn. Enkel motor en tussenbank ontbreekt. Heeft motorbrandje gehad maar niks "ernstig". K'zou zeggen tot binnenkort en hopelijk kan ik hier de nodige hulp en motivatie vinden om deze op de baan te krijgen :D Ik laat jullie zeker weten hoe het uitdraait en wat mijn bevindingen zijn! Vriendelijke groeten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
ardeko
Gevorderde
Berichten: 958
Lid geworden op: zo mar 02, 2014 18:42 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Amsterdam

Re: Bijna in het land.

Bericht door ardeko » di okt 19, 2021 21:43 pm

Gefeliciteerd ...en welkom !

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: Bijna in het land.

Bericht door Tuinkabouter90 » do okt 21, 2021 22:17 pm

leuke uitdaging zo.
hoop dat je er veelplezier van mag gaan beleven.'
en kijken uit naar vervolg foto`s

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: Bijna in het land.

Bericht door mobiel70 » vr okt 22, 2021 15:17 pm

Leuk! Mooie bus, zo op de foto te zien. Ook de klus aan de bus is een leuk onderdeel van een mooie hobby! Di-us welkom hier enne... wij zijn stapelgek op foto's die de voortgang van jouw kluswerk laten zien!
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Davy_B.
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di okt 19, 2021 18:04 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Bijna in het land.

Bericht door Davy_B. » za okt 23, 2021 19:12 pm

Dank! Zal nodig zijn want er moet flink aan geklust worden... Ik heb enkele foto's gezien vandaar de optie en nog geen koop. Want foto's kunnen wel eens bedriegen natuurlijk! Maar komt sowieso een vervolg aan! Gr

Gebruikersavatar
jerupke
Luchtgekoeld
Berichten: 4637
Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Elsloo Lb
Contacteer:

Re: Bijna in het land.

Bericht door jerupke » ma nov 01, 2021 8:21 am

Davy_B. schreef:Dank! Zal nodig zijn want er moet flink aan geklust worden... Ik heb enkele foto's gezien vandaar de optie en nog geen koop. Want foto's kunnen wel eens bedriegen natuurlijk! Maar komt sowieso een vervolg aan! Gr
We zijn natuurlijk toch wel benieuwd naar de voortgang van de zoektocht...

waar dan?

(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl

Davy_B.
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di okt 19, 2021 18:04 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Bijna in het land.

Bericht door Davy_B. » wo nov 03, 2021 23:01 pm

Even een update... Verhaal neemt andere wending! Ik vroeg de verkoper wat de stand van zaken was. Vertelde me dat hij ondertussen nog enkele aankopen had gedaan en na wat heen en weer berichten heb ik de optie voor de blauwe t2a deluxe verplaatst op een t2 a/b tintop Westy. Die minder werk zal nodig hebben en gewoon completer is! PS: de algemene toestand en vooral ook de kleur hebben de doorslag gegeven! Gr
Afbeelding

Afbeelding

Davy_B.
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di okt 19, 2021 18:04 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Bijna in het land.

Bericht door Davy_B. » wo nov 03, 2021 23:16 pm

Toonde eerst een t2b champagne edition en deze a/b stond ernaast op de foto... Wist ik veel dat deze ook van hem was! Ik vertelde hem dat die ernaast meer mijn ding was en zo waren we vertrokken... Prachtige keiharde champagne edition maar niet echt mijn kleur als ik mag kiezen. En de prijs is ook niet voor mij eerlijk gezegd! Iets meer dan 20k... Maar wel een topper dat is zeker!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
jerupke
Luchtgekoeld
Berichten: 4637
Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Elsloo Lb
Contacteer:

Re: Bijna in het land.

Bericht door jerupke » do nov 04, 2021 1:04 am

Mooie keuze, die gaan we volgen.
Koop definitief?

waar dan?

(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl

Davy_B.
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di okt 19, 2021 18:04 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Bijna in het land.

Bericht door Davy_B. » do nov 04, 2021 9:58 am

Wel laat ons zeggen dat het moeilijk wordt om deze naar mijn gevoel te overtreffen! Dus als de foto's niet liegen is het mijn bus. Hij blijft zoeken en kopen en volgens ze aankomen in de haven worden ze verscheept dus er kan vanalles gebeuren. Ik dacht met de blauwe al de bus gevonden te hebben maar... Momenteel niet leuk om te doen blijkbaar met de vertragingen door Cor... Het gaat om een California bus. Met 2l type 4 motor en 5 rib transmissie. Is dit een goeie combinatie? Ik heb enkel ervaring met type 1 motoren dus dit wordt even zoeken.
Afbeelding

Afbeelding

Davy_B.
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di okt 19, 2021 18:04 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Bijna in het land.

Bericht door Davy_B. » do nov 04, 2021 10:09 am

Alle info is welkom! Want tot dusver mijn 1ste bus aankoop en ik ben wel een beetje achterdochtig naar verborgen gebreken. Zal kijken of er een bevriende kenner mee kan gaan natuurlijk.

Gebruikersavatar
jerupke
Luchtgekoeld
Berichten: 4637
Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Elsloo Lb
Contacteer:

Re: Bijna in het land.

Bericht door jerupke » do nov 04, 2021 11:29 am

Davy_B. schreef:Wel laat ons zeggen dat het moeilijk wordt om deze naar mijn gevoel te overtreffen! Dus als de foto's niet liegen is het mijn bus. Hij blijft zoeken en kopen en volgens ze aankomen in de haven worden ze verscheept dus er kan vanalles gebeuren. Ik dacht met de blauwe al de bus gevonden te hebben maar... Momenteel niet leuk om te doen blijkbaar met de vertragingen door Cor... Het gaat om een California bus. Met 2l type 4 motor en 5 rib transmissie. Is dit een goeie combinatie? Ik heb enkel ervaring met type 1 motoren dus dit wordt even zoeken.
Afbeelding

Afbeelding
Dat is een hele mooie combinatie. Sterkstemotor en bak met lange overbrenging. Type 4 is wel een stuk duurder dan type 1 materiaal, maar je krijgt er ook veel voor terug.

Ik heb zelf een personenbusje, dus over de inrichying kan ik je weinig vertellen, maar de techniek is in ieder geval een mooie combinatie.

waar dan?

(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl

Gebruikersavatar
jerupke
Luchtgekoeld
Berichten: 4637
Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Elsloo Lb
Contacteer:

Re: Bijna in het land.

Bericht door jerupke » do nov 04, 2021 11:33 am

Davy_B. schreef:Alle info is welkom! Want tot dusver mijn 1ste bus aankoop en ik ben wel een beetje achterdochtig naar verborgen gebreken. Zal kijken of er een bevriende kenner mee kan gaan natuurlijk.
Stabilisatorstang achter, dat zie je niet vaak. Maar ook dat is een fijne optie (overhellen in bochten wordt hierdoor sterk beperkt). Wel even goed kijken hoe de chassisbalken erbij zitten rondom de bevestigingspunten.

Tja, verborgen gebreken kunnen er altijd zijn bij een aankoop als deze, maar dat is nu eenmaal deel van de hobby. Dus altijd 10 a 20% onvoorziene kosten incalculeren.

1 ding zie ik in ieder geval nu al.....


Je rechter achterband is lek.... ;-)




waar dan?

(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl

Davy_B.
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di okt 19, 2021 18:04 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Bijna in het land.

Bericht door Davy_B. » do nov 04, 2021 11:42 am

😁 interieur is quasi compleet excl kookblokje. Mag geen probleem zijn voor een Keukenmaker van beroep toch!😉 Idd 4 lekke banden! Kijken rond de bevestiging van de stabilisatie?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Bijna in het land.

Bericht door fahtal » do nov 04, 2021 11:47 am

Ik heb Agata ook ongeveer ongezien gekocht uit amerika. een hele boel foto`s en zag er ongeveer uit als de champagne edition(was mijn keuze geweest denk ik ;))

de foto`s waren eerlijk en verborgen niets. hier in nl uiteindelijk de deal gesloten na haar in het echtte zien en alles klopte gewoon. Ik hoop dat dat voor jou ook zo is alleen jij hebt niet de optie om in nl nee te zeggen..

bak plus motor is super. wel wat vreemd voor een t2a ik zou er dan ook wel schijfremmen op zetten. inderdaad een stuk duurder dan een type1 motor.

hou er wel rekening mee dat je alle rubbers moet vervangen van fusee tot homokineet want die zijn allemaal uitgedroogd en dan kom je niet door de rdw apk.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Plaats reactie