T2b 11-11-74
- Ruud52031296
- Actief Lid
- Berichten: 429
- Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
- Locatie: Schijndel
Re: T2b 11-11-74
Vandaag de rubbers/foam vd knipperlichten vervangen door echte rubbers, hopen dat deze beter het regenwater buiten houden.
En ook nog mijn dual pdsit carburateurs gesynchroniseerd, de motor pakte niet altijd goed op. Bij stationair wees de synchrometer zowel links als rechts 3,5 aan. Maar bij 2400 rpm lagen de waarde nogal uiteen (10 en 16).
Na het afstellen van het trekstangetje vd rechter carburateur zijn de waarde L en R gelijk.
Het rijdt al een stuk soepeler. Morgen een langere rit.
En ook nog mijn dual pdsit carburateurs gesynchroniseerd, de motor pakte niet altijd goed op. Bij stationair wees de synchrometer zowel links als rechts 3,5 aan. Maar bij 2400 rpm lagen de waarde nogal uiteen (10 en 16).
Na het afstellen van het trekstangetje vd rechter carburateur zijn de waarde L en R gelijk.
Het rijdt al een stuk soepeler. Morgen een langere rit.
- Ruud52031296
- Actief Lid
- Berichten: 429
- Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
- Locatie: Schijndel
Re: T2b 11-11-74
Lang geleden al van plan, maar vandaag pas gedaan: het vervangen van de schakelstangkoppeling en voorste rubber. Ik was van plan de schakelstangkoppeling in zijn geheel te vervangen, maar kreeg m niet los, daarom maar de beide rubberen delen vervangen (pn: 311-711-233). De rest was toch nog goed. En natuurlijk ook het borgdraadje vervangen.
Zie hier de speling bij het schakelen:
[youtube]ayPcNMfzepM[/youtube]
Oude rubber:pn 311-711-233, die was wel aan vervanging toe.
Filmpje van na het vervangen vd rubbers:
[youtube]P2xpFDI9l4g[/youtube]
Natuurlijk ook de rest goed schoongemaakt en de voorste schakelstang-geleidebus vervangen.
Zie hier de speling bij het schakelen:
[youtube]ayPcNMfzepM[/youtube]
Oude rubber:pn 311-711-233, die was wel aan vervanging toe.
Filmpje van na het vervangen vd rubbers:
[youtube]P2xpFDI9l4g[/youtube]
Natuurlijk ook de rest goed schoongemaakt en de voorste schakelstang-geleidebus vervangen.
-
- Gevorderde
- Berichten: 776
- Lid geworden op: ma aug 14, 2006 17:46 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Leveroy
Re: T2b 11-11-74
een dankbaar werkje
Ik heb dit een hele tijd terug ook vervangen en het verschil was meteen merkbaar.
Zeker de moeite waard.
Ik heb dit een hele tijd terug ook vervangen en het verschil was meteen merkbaar.
Zeker de moeite waard.
'67 kever 1500
'76 vw Doka
'77 vw Enka
'78 vw kombi
'76 vw Doka
'77 vw Enka
'78 vw kombi
- Ruud52031296
- Actief Lid
- Berichten: 429
- Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
- Locatie: Schijndel
Re: T2b 11-11-74
Vandaag heb ik de versnellingsbakolie weer vervangen, de vorige keer was 5 jaar geleden (16000Km). Misschien niet per we nodig, maar ik wilde iig ook zien hoeveel slijpsel er op de aflaatplug zat. En dat viel mee.
Plug met een beetje slijpsel:
Schone plug:
Plug met een beetje slijpsel:
Schone plug:
- Ruud52031296
- Actief Lid
- Berichten: 429
- Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
- Locatie: Schijndel
Re: T2b 11-11-74
Gisteren maar eens een begin gemaakt met het vervangen van het schuifdeurrubber. Die ligt al 2 jaar klaar.
Kap eraf, schuifdeur eruit (stelt niks voor), oud rubber eruit, natuurlijk zit er her en der wat roest in de rubbergleuf.
Stukje gestraald, zit nu in de primer.
Van de nood een deugd gemaakt, dus het schuifdeurscharnier van de deur afgehaald om het nylon glijblokje te vervangen en eens goed schoon te maken. Later opnieuw invetten.
Ook die roestige beugel gespoten.
Kap eraf, schuifdeur eruit (stelt niks voor), oud rubber eruit, natuurlijk zit er her en der wat roest in de rubbergleuf.
Stukje gestraald, zit nu in de primer.
Van de nood een deugd gemaakt, dus het schuifdeurscharnier van de deur afgehaald om het nylon glijblokje te vervangen en eens goed schoon te maken. Later opnieuw invetten.
Ook die roestige beugel gespoten.
- Ruud52031296
- Actief Lid
- Berichten: 429
- Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
- Locatie: Schijndel
Re: T2b 11-11-74
Zo, ff stof afblazen...
Laatste tijd (jaren..) vooral lekker gereden met de bus en het standaard onderhoud gedaan.
Afgelopen week weer de 2-jaarlijkse grote beurt, Olie/oliefilter/oliezeef/Versnellingsbakolie/bougies/ontsteking/Brandstofslangen met filter, kleppenstellen etc.
Ook de al eerder Ultrasoon gereinigde verdeler teruggeplaatst.
Tijdens het doorsmeren van de vooras kijk ik altijd of me nog dingen opvallen, dat was het geval; de schokdempers/rubbers waren versleten. Na demonteren van de demper bleek dat ze zowiezo niet helemaal top meer waren. Het waren m.i. ook nog de originele uit 1974.
Dus nieuw schokdempers vóór. Later de achterdempers vervangen.
Laatste tijd (jaren..) vooral lekker gereden met de bus en het standaard onderhoud gedaan.
Afgelopen week weer de 2-jaarlijkse grote beurt, Olie/oliefilter/oliezeef/Versnellingsbakolie/bougies/ontsteking/Brandstofslangen met filter, kleppenstellen etc.
Ook de al eerder Ultrasoon gereinigde verdeler teruggeplaatst.
Tijdens het doorsmeren van de vooras kijk ik altijd of me nog dingen opvallen, dat was het geval; de schokdempers/rubbers waren versleten. Na demonteren van de demper bleek dat ze zowiezo niet helemaal top meer waren. Het waren m.i. ook nog de originele uit 1974.
Dus nieuw schokdempers vóór. Later de achterdempers vervangen.
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: T2b 11-11-74
dat is aardig proper geworden, na zo`n ultrasoon badje