Fred en zijn bus.
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10107
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
- freddeblok
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3476
- Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Purmerend
Re: Fred en zijn bus.
Vandaag een dagje Doesburg om de motor eens goed te laten afstellen
Kwam ik daar Wouth ook nog even tegen.
Wat is er gedaan:
Vermogens analyse
Ontsteking afgesteld
Carburateurs synchroon gesteld
sproeier bezetting gewijzigd
CO afgesteld
En de chokes opnieuw afgesteld
Met als resultaat
Ik ben er helemaal blij mee.
Met dank aan Bart voor alle techniek.
Bus reed dan ook superfijn op de terugweg. Op de heenweg ook al maar nu nog toch wat lekkerder.
Op naar een lange hete vakantie in Portugal of Italië we weten het nog niet.
Maar aan de bus zal het niet liggen.
Blijf luchtgekoeld rijden Fred
Kwam ik daar Wouth ook nog even tegen.
Wat is er gedaan:
Vermogens analyse
Ontsteking afgesteld
Carburateurs synchroon gesteld
sproeier bezetting gewijzigd
CO afgesteld
En de chokes opnieuw afgesteld
Met als resultaat
Ik ben er helemaal blij mee.
Met dank aan Bart voor alle techniek.
Bus reed dan ook superfijn op de terugweg. Op de heenweg ook al maar nu nog toch wat lekkerder.
Op naar een lange hete vakantie in Portugal of Italië we weten het nog niet.
Maar aan de bus zal het niet liggen.
Blijf luchtgekoeld rijden Fred
Op naar een lang en heet bus seizoen.
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: Fred en zijn bus.
Dat wordt dus lekker cruizen... Jammer dat die twee mooie landen zo'n eind van elkaar af liggen. Dat hebben ze niet helemaal goed geregeld!
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
- Henk Tex
- Actief Lid
- Berichten: 110
- Lid geworden op: zo mar 16, 2014 22:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Den Burg
Re: Fred en zijn bus.
Veel plezier! Lekker genieten
Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Fred en zijn bus.
Heel mooi je bent er ondersteboven van zie ik
Maar ik vraag me toch wat af, je hebt toch een 2.0 type 4 (CJ).
Zou je dan niet wat hoger moeten uitkomen met de PK's?
Maar ik vraag me toch wat af, je hebt toch een 2.0 type 4 (CJ).
Zou je dan niet wat hoger moeten uitkomen met de PK's?
- freddeblok
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3476
- Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Purmerend
Re: Fred en zijn bus.
Dat zou inderdaad moeten kunnen. Maar dan moeten de koppen bewerkt worden en een andere nokkenas. Daar heb ik dus geen zin in. Heb nu een super betrouwbare motor met voldoende vermogen en koppel zeer geschikt voor heerlijk cruisen
Vandaar deze keuze.
Blijf luchtgekoeld rijden Fred
Vandaar deze keuze.
Blijf luchtgekoeld rijden Fred
Op naar een lang en heet bus seizoen.
Re: Fred en zijn bus.
freddeblok schreef:Dat zou inderdaad moeten kunnen. Maar dan moeten de koppen bewerkt worden en een andere nokkenas. Daar heb ik dus geen zin in. Heb nu een super betrouwbare motor met voldoende vermogen en koppel zeer geschikt voor heerlijk cruisen
Vandaar deze keuze.
Blijf luchtgekoeld rijden Fred
Denk dat je prima betrouwbaar blokje hebt voor een eerlijke prijs, en ruim 60 PK is zat, echter origineel had ie 70 pk en met een gewone nokkenstok en niet bewerkte koppen, denk dat dat de vraag was.
Laat je binnenkort even weten wat je gemiddelde verbruik is, ben benieuwd, ik ben nl. met mijn blokje veel minder dorstig geworden,
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Fred en zijn bus.
Dat bedoel ik inderdaad, een volledig origineel opgebouwd blok zou 70PK moeten kunnen leveren.
- freddeblok
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3476
- Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Purmerend
Re: Fred en zijn bus.
Klopt inderdaad
Maar het is zoals het is.
Kreeg te horen dat de huidige koppen een kleinere luchtflow hebben dan de originele
Vandaar het advies om ze ooit te laten nabewerken om zo weer de verloren 10 PK te vinden.
Blijf luchtgekoeld rijden Fred
Maar het is zoals het is.
Kreeg te horen dat de huidige koppen een kleinere luchtflow hebben dan de originele
Vandaar het advies om ze ooit te laten nabewerken om zo weer de verloren 10 PK te vinden.
Blijf luchtgekoeld rijden Fred
Op naar een lang en heet bus seizoen.
Re: Fred en zijn bus.
Gewoon lekker rijden, geen haast
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: Fred en zijn bus.
Gijs heeft gelijk! Haast maak ik niet, daar heb ik geen tijd voor!
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
- freddeblok
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3476
- Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Purmerend
Re: Fred en zijn bus.
Zo we zijn weer thuis na uiteindelijk een rit door Italië.
Bus heeft het meer dan prima gedaan. Motor liep perfect met een verbruik van 1 op 9,66 niet verkeerd met volle vakantie spullen en op de heenweg over de Gotthard pas en terug over de Bernard pas en tunnel. Olie verbruik is 0. Snelheid hield ik op de Duitse en Zwitserse snelwegen op en rond de 100 km.
Ben er content mee.
Nee weinig of geen foto's gemaakt, wel erg veel andere bussen gezien.
Blijf luchtgekoeld rijden Fred
Bus heeft het meer dan prima gedaan. Motor liep perfect met een verbruik van 1 op 9,66 niet verkeerd met volle vakantie spullen en op de heenweg over de Gotthard pas en terug over de Bernard pas en tunnel. Olie verbruik is 0. Snelheid hield ik op de Duitse en Zwitserse snelwegen op en rond de 100 km.
Ben er content mee.
Nee weinig of geen foto's gemaakt, wel erg veel andere bussen gezien.
Blijf luchtgekoeld rijden Fred
Op naar een lang en heet bus seizoen.
- Lars
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Hoogerheide
Re: Fred en zijn bus.
Goed bezig! Italië staat ook nog op ons lijstje...
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Re: Fred en zijn bus.
Mooi verbruik, missie gelukt zou ik zeggen
- freddeblok
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3476
- Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Purmerend
Re: Fred en zijn bus.
Dat vindt ik ook.
Nu alleen nog maar genieten.
Blijf luchtgekoeld rijden Fred
Nu alleen nog maar genieten.
Blijf luchtgekoeld rijden Fred
Op naar een lang en heet bus seizoen.