pat's t2a.

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2642
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: pat's t2a

Bericht door blokkever » vr jul 22, 2016 0:31 am

De schokbreker draait niet hoor, het stukje rotatie wat in de ophangpunten optreedt door het inveren van de draagarmen wordt door de rubbers opgevangen, de bouten mogen absoluut niet gaan draaien, dan zouden ze zichzelf los werken!

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6359
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: pat's t2a.

Bericht door old brumax » vr jul 22, 2016 1:07 am

Denk dat jaxxer niet weet dat er een stalen binnenbus in dat rubber zit en dat je die dus klem draait.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Pat
Actief Lid
Berichten: 412
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 20:51 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: pat's t2a.

Bericht door Pat » ma jul 25, 2016 22:12 pm

zo de red9 kit zit eronder!! mijn grote dank gaat uit naar jaxxer. we hebben een heerlijk middagje lopen klussen bij 34 graden!

alleen......alles eronder en volgens ons goed gemonteerd, maar hij wil niet lager! om hem lager te krijgen moet je nu de schroef omhoog of omlaag draaien?
geen gezeik, in de oliewijk

Gebruikersavatar
emiel10
Beginner
Berichten: 71
Lid geworden op: wo dec 02, 2015 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: pat's t2a.

Bericht door emiel10 » di jul 26, 2016 11:20 am

Je moet hem naar onder schroeven. Eigenlijk heel makkelijk, stelringen omhoog draaien is hoger, stelringen omlaag draaien is lager.
T2 A/B 1972 Kever 1200 1970

Pat
Actief Lid
Berichten: 412
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 20:51 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: pat's t2a.

Bericht door Pat » za jul 30, 2016 22:29 pm

ik wilde toch nog even terug komen op de discussie die we hier eerder voerden over de sterkte van de bouten voor de coilover.
ik heb de vraag gesteld aan SoCool, de NL maker van de set, en die zegt dat ze altijd sterkte 8.8 gebruiken. als je de sterkere versie gebruikt, is de kans op breken groter. de 8.8 zou in het ergste geval een beetje buigen.
ik neem aan dat SoCool hun huiswerk goed hebben gedaan!
geen gezeik, in de oliewijk

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: pat's t2a.

Bericht door EeVeeWee » zo jul 31, 2016 8:57 am

Pat schreef:ik wilde toch nog even terug komen op de discussie die we hier eerder voerden over de sterkte van de bouten voor de coilover.
ik heb de vraag gesteld aan SoCool, de NL maker van de set, en die zegt dat ze altijd sterkte 8.8 gebruiken. als je de sterkere versie gebruikt, is de kans op breken groter. de 8.8 zou in het ergste geval een beetje buigen.
ik neem aan dat SoCool hun huiswerk goed hebben gedaan!


Als ingenieur werktuigbouwkunde probeer ik te begrijpen waarom dat beweerd wordt.
Bij een bout met sterkteklasse 12.9 bij hetzelfde gebruik zit je verder onder de 0,2% rekgrens dan bij 8.8 en ook de vermoeiingssterkte is daardoor een stuk hoger.
Wel is een 12.9 harder en dus brosser dan een 8.8 bout.
Is de constructie dan zo ontworpen dat dit een te grote invloed heeft?
Dan moet de constructeur duidelijk zijn huiswerk beter gaan doen. :mrgreen:
Dus.

Pat
Actief Lid
Berichten: 412
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 20:51 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: pat's t2a.

Bericht door Pat » zo jul 31, 2016 21:33 pm

Eric, ik twijfel geen moment aan je kennis en verhaal, wat ik hier eigenlijk duidelijk zie worden is het grote probleem van forums. De 1 zegt dit de ander dat en allemaal met de goede bedoeling om elkaar te helpen. Maar voor een leek is het o zo moeilijk om het juiste eruit te halen en te gebruiken.
geen gezeik, in de oliewijk

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: pat's t2a.

Bericht door EeVeeWee » zo jul 31, 2016 21:49 pm

Pat schreef:Eric, ik twijfel geen moment aan je kennis en verhaal, wat ik hier eigenlijk duidelijk zie worden is het grote probleem van forums. De 1 zegt dit de ander dat en allemaal met de goede bedoeling om elkaar te helpen. Maar voor een leek is het o zo moeilijk om het juiste eruit te halen en te gebruiken.


Mee eens. Ik zal eens contact opnemen en misschien kunnen ze aangeven waarom ze dat beweren, misschien dat het wat helderheid schept.
Dus.

Pat
Actief Lid
Berichten: 412
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 20:51 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: pat's t2a.

Bericht door Pat » za jul 22, 2017 16:24 pm

zo bijna een jaar na de laatste reactie.

het goede nieuwe is dat de bus net terug is met een nieuwe apk, dus we kunnen weer 2 jaar vooruit! mijn dank gaat daar voor uit naar Carlkever. hij heeft hem even onderhanden genomen! bedankt.

nu is het op naar Spa! als alles goed gaat ga ik samenmet mijn 8-jarige zoon er heen. we kijken er beide erg naar uit, maar voor het zover is MOET de bus aan de voorkant nog iets omlaag en moet het bed er nog ingemaakt worden! alle spullen zijn aanwezig, het is alleen een kwestie van tijd!

ik wil iedereen een fijne vakantie toe wensen en misschien tot ziens in Spa!!

Afbeelding
geen gezeik, in de oliewijk

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: pat's t2a.

Bericht door Tuinkabouter90 » za jul 22, 2017 18:28 pm

jullie ook fijne vakantie, wij mogen nog even wachten :-)

en mooi dat je weer 2 jaar tuffen mag :-)

Pat
Actief Lid
Berichten: 412
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 20:51 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: pat's t2a.

Bericht door Pat » wo apr 18, 2018 16:19 pm

afgelopen najaar al eens een tent gekocht, maar geen tijd gehad om op te zetten. afgelopen weekend was het mooi weer dus de spullen maar eens te voorschijn gehaald. het was even puzzelen, maar uiteindelijk met het gewenste resultaat!

Afbeelding

of we er de komende zomer mee op pad gaan is nog maar de vraag, we zijn afgelopen winter 3 weken op de Filipijnen geweest, dus de schatkist is leeg!
geen gezeik, in de oliewijk

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: pat's t2a.

Bericht door EeVeeWee » wo apr 18, 2018 21:26 pm

Praktisch! Ach gewoon lekker in Nederland weekendjes weg gaan als het mooi weer is, kost ook niet al te veel. ;)
Dus.

Plaats reactie