(cassette) luifels

Voor alle uw kampeer gerelateerde zaken. Tips, truuks, mooie plekken.
Plaats reactie
Pieter
Actief Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: wo jul 06, 2011 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1971

(cassette) luifels

Bericht door Pieter » wo okt 25, 2017 22:21 pm

Hallo,

Aangezien wij steeds vaker op reis gaan met de bus hadden we graag een luifel aan de bus bevestigd. Nu vinden ik de luifels met losse doek en stokken maar niks, dus zou liever een 'bak' hebben die ik aan de dakgoot kan bevestigen, en op de slaapplaats gewoon kan uitrollen en opzetten. Na wat gegoogle kwam ik er op uit dat ze dit 'cassette luifels' noemen.

Welke gebruiken jullie of weten jullie welke vaak gebruikt wordt op onze bussen?

Bedankt!
Sinds juli 2013 zijn wij trotse bezitters van ons T2a busje uit 1971! :)
https://www.instagram.com/busybluebay/

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6359
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: (cassette) luifels

Bericht door old brumax » do okt 26, 2017 2:16 am

Pieter schreef:Hallo,

Aangezien wij steeds vaker op reis gaan met de bus hadden we graag een luifel aan de bus bevestigd. Nu vinden ik de luifels met losse doek en stokken maar niks, dus zou liever een 'bak' hebben die ik aan de dakgoot kan bevestigen, en op de slaapplaats gewoon kan uitrollen en opzetten. Na wat gegoogle kwam ik er op uit dat ze dit 'cassette luifels' noemen.

Welke gebruiken jullie of weten jullie welke vaak gebruikt wordt op onze bussen?

Bedankt!

Gewoon bij een caravanbedrijf gaan kijken en ook informeren voor bevestiging!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
Humby
Actief Lid
Berichten: 383
Lid geworden op: zo nov 09, 2008 15:58 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Hemiksem (België)

Re: (cassette) luifels

Bericht door Humby » ma okt 30, 2017 13:43 pm

Ikzelf heb een oude cassette luifel uit ergens eind jaren 70, begin 80.
Past perfect en is heel handig in gebruik! Wel even moeten zoeken naar de juiste klemmen, maar t is echt handig. Ik heb een Trans Awn2000.(google maar even) Gevonden op 2ehands.be voor heeeel weinig :)
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-25849.htm][IMG]http://www.vw-mplate.com/mplate2-25849.png[/IMG][/URL]

Gebruikersavatar
Humby
Actief Lid
Berichten: 383
Lid geworden op: zo nov 09, 2008 15:58 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Hemiksem (België)

Re: (cassette) luifels

Bericht door Humby » ma okt 30, 2017 13:45 pm

edit...
Laatst gewijzigd door Humby op ma okt 30, 2017 21:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-25849.htm][IMG]http://www.vw-mplate.com/mplate2-25849.png[/IMG][/URL]

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6359
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: (cassette) luifels

Bericht door old brumax » ma okt 30, 2017 16:36 pm

1 links en 1 rechts? :mrgreen: :mrgreen:
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

superkever
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: za aug 06, 2016 18:45 pm
Bouwjaar Bus: 1975

Re: (cassette) luifels

Bericht door superkever » ma nov 13, 2017 10:27 am

Pieter schreef:Hallo,

Aangezien wij steeds vaker op reis gaan met de bus hadden we graag een luifel aan de bus bevestigd. Nu vinden ik de luifels met losse doek en stokken maar niks, dus zou liever een 'bak' hebben die ik aan de dakgoot kan bevestigen, en op de slaapplaats gewoon kan uitrollen en opzetten. Na wat gegoogle kwam ik er op uit dat ze dit 'cassette luifels' noemen.

Welke gebruiken jullie of weten jullie welke vaak gebruikt wordt op onze bussen?

Bedankt!


Ik heb een Fiamma F35 casette luifel. Deze is eigenlijk ook geschikt voor T3, de beugels dan. Echter die moeten voor de T2 nog wel worden aangepast, anders past het niet op het regengootje tussen schuifdeur en bijrijders portier. Het bedrijf (die VW busjes verkoopt en verhuurd) waar ik mijn luifel heb gekocht heeft de beugel ook voor mij aangepast. Zij zijn ook Fiamma dealer.

superkever
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: za aug 06, 2016 18:45 pm
Bouwjaar Bus: 1975

Re: (cassette) luifels

Bericht door superkever » ma nov 13, 2017 10:27 am

Pieter schreef:Hallo,

Aangezien wij steeds vaker op reis gaan met de bus hadden we graag een luifel aan de bus bevestigd. Nu vinden ik de luifels met losse doek en stokken maar niks, dus zou liever een 'bak' hebben die ik aan de dakgoot kan bevestigen, en op de slaapplaats gewoon kan uitrollen en opzetten. Na wat gegoogle kwam ik er op uit dat ze dit 'cassette luifels' noemen.

Welke gebruiken jullie of weten jullie welke vaak gebruikt wordt op onze bussen?

Bedankt!


Ik heb een Fiamma F35 casette luifel. Deze is eigenlijk ook geschikt voor T3, de beugels dan. Echter die moeten voor de T2 nog wel worden aangepast, anders past het niet op het regengootje tussen schuifdeur en bijrijders portier. Het bedrijf (dat VW busjes verkoopt en verhuurd) waar ik mijn luifel heb gekocht heeft de beugel ook voor mij aangepast. Zij zijn ook Fiamma dealer.

Plaats reactie