Kampeertips voor je T2

Voor alle uw kampeer gerelateerde zaken. Tips, truuks, mooie plekken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lars
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Hoogerheide

Kampeertips voor je T2

Bericht door Lars » vr jul 15, 2022 12:24 pm

Omdat wij, zoals meerdere hier, graag kamperen zijn wij constant opzoek naar het verbeteren van onze T2b. Wij houden er van om daarbij de originaliteit van onze bus te respecteren.

Het lijkt mij erg leuk en interessant om een topic te hebben waarin we met elkaar dingen delen om onze bussen nog beter kampeer gereed te maken dan ze al zijn. Ik denk bijvoorbeeld aan mensen die een douche hebben ingebouwd of bijvoorbeeld het schuim van het bed hebben vervangen voor een meer comfortabel traagschuim. Onder het motto beter goed gejat dan slecht verzonnen, zijn alle tips welkom!

Ik zal zelf aftrappen met onze meest recente aanpassing, waarin wij onze aansteker hebben vervangen voor een USB lader.
Afbeelding

Onder het motto beter goed gejat dan slecht verzonnen, zijn alle tips welkom!
Groet,
Lars

Volg ons via onze blog:
https://vanlifetrip.com

Gebruikersavatar
Turtle
Nieuweling
Berichten: 30
Lid geworden op: di apr 05, 2022 4:27 am

Re: Kampeertips voor je T2

Bericht door Turtle » vr jul 15, 2022 12:44 pm

Superleuk topic! Heel benieuwd. Zal zelf ook wel wat inbrengen, maar nog niets definitiefs beschikbaar.,


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Lars
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Hoogerheide

Re: Kampeertips voor je T2

Bericht door Lars » vr jul 15, 2022 14:13 pm

Dank je! Er zijn heel veel mensen die toffe dingen maken en erg innovatief zijn. Onze bussen zijn niet groot en vergen daardoor een stukje improvisatie voor de spullen. Less is more zeg ik weleens, maar door slimme dingen toe te passen kunnen we er meer en meer uit halen waardoor we (ieder op zijn/haar eigen manier) op een hele moderne manier kunnen kamperen.

Bij deze onze ombouw naar zonne-energie met flexibel zonnepaneel op ons hefdak in combinatie met een zuinige Webasto koelkist en extra huishoudaccu, waarmee wij meerdere dagen op een duurzame manier offgrid kunnen kamperen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groet,
Lars

Volg ons via onze blog:
https://vanlifetrip.com

Gebruikersavatar
freddeblok
Luchtgekoeld
Berichten: 3476
Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Purmerend

Re: Kampeertips voor je T2

Bericht door freddeblok » vr jul 15, 2022 15:51 pm

Mijn toiletbox tussen de voorstoelen in. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Op naar een lang en heet bus seizoen.

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Kampeertips voor je T2

Bericht door Briebelbus » za jul 16, 2022 10:47 am

Ik ben al een tijdje bezig met een batterymonitor/tanksensor/temp sensor systeem op basis van Victron produkten.

Dan kunnen de tempsensoren ook een relais aansturen, waardoor ik dit als thermostaat voor de koelvox kan gaan inzetten.

de regelunit van dit alles komt neer op een zelfbouw CerboGX op basis van een raspberryPi en een analoog sensorboard. In de testopstelling werkt het al goed; nu nog fine tunen. Dan wil ik een Dashboard hebben waarop alles is af te lezen; dit gebeurt middels een data export naar een 2e Pi.

Zijproject is een waarschuwings lampje voor laag benzine niveau (zeg maar hefzelfde wat je in elke auto van nu vind) dit op basis van een schema wat ik jaren geleden op internet vond.

Dan heb ik in het verleden de ruitenwissers omgebouwd zodat er een regelbare interval opzit. Dit opbasis van het VW relais 99, een extra relais en de schema’s van een T3.

Ook heb ik in het verleden de TL balk boven de keuken omgebouwd naar LED en heb ik alle verbruikers die niet met rijden te maken hebben losgekoppeld van de startaccu en aangesloten op de huishoud accu.

Daarvoor heb ik een extra bedieningspaneel met zekeringkast en relais geinstalleerd. Dit werkt al 15 jaar naar alle tevredenheid.

Kortom, er is genoeg aan te passen.

Gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 2068
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Kampeertips voor je T2

Bericht door gijsv » vr aug 05, 2022 9:56 am

Door de jaren heen best wat aangepast aan mijn T2B Westfalia Helsinki, voor foto's zie mijn verhaal of vraag maar dan plaats ik ze. Mijn bus is volledig naar eigen smaak en deels aangepast op de tijd.

- buiten douche (zie busverhaal) met dank aan Fleetwood
- portapotti zoals fred maar dan in een kist van easycamper met kussentje erop
- kastje vervangen door zelfbouw kastje met extra lade en dometic crx50 (zie busverhaal), rest van interieur gaat er deze winter aan geloven
- 2 usb laadpunten bij de achterbank voor de kids
- kaart van Europa op het hemeltje in de cabine, hier teken ik af waar we geweest zijn
- Electra aangepast dat beide accu's laden op de walstroom of op de 2 flexibele zonnepanelen
- Fiamma casette luifel (heb ook nog de originele maar dit is echt makkelijker)
- gasveren op dak (dit is echt fantastisch) voor makkelijk openen en stabiliteit, monteren zonder boren.
- versterkte stabiel voor, stabiel achter en rode koni's
- subwoofer onder de bijrijdersstoel, 4 goede speakers
- achtergordels (L+R 3-punts)
- dakdragers voor op het klapdak (turfboards mee)
- Merinowollen topper op het bovenbed, zachter en koeler
- volledig skai interieur oranje-wit, makkelijk schoon te houden
- verduistering in het voorgordijn, echt donker en koeler
- Louvre ramen vervangen door schuiframen L+R, de achterste 3 ruiten zijn getint
- gasaansluiting (snelkoppeling) onder de bus voor buitenkeuken/gasbbq
- motor geluidsisolatie
- bijna hele bus in dynamat bekleed tegen trilling/geluid
- pedaalslot
- leren stuurhoes (simpel maar echt fijn)
- 230v stopcontact met 2 usb punten in de keuken voor staafmixer (soep) en makkelijk laden 12v apparaten

en vast nog wel meer wat ik ondertussen vergeten ben.....

op het verlanglijstje, of dit ooit gerealiseerd wordt is onbekend
- restauratie dashboard
- bekerhouders voor
- remmen upgrade voor (Porsche)
- schijfremmen achter (aanpassing t3 set)
- red9 wishbone vooras
- aanpassing interieur (2023)
- teardrop caravan met plek voor 4 fietsen en surfboards
- bearlock ipv pedaalslot
- volledig elektrisch/waterstof met range 700km+

Plaats reactie