benzineslangen T2b
Forumregels
Het is alleen mogelijk om in de schatkamer te lezen.
Mocht je een artikel hebben dat in de schatkamer thuis hoort, dan zijn deze natuurlijk van harte welkom.
Dit artikel kun je aan een van de mods sturen via PB.
Klik voor de Mods
Er zal nog het eea aan topics verplaatst worden.
Het is alleen mogelijk om in de schatkamer te lezen.
Mocht je een artikel hebben dat in de schatkamer thuis hoort, dan zijn deze natuurlijk van harte welkom.
Dit artikel kun je aan een van de mods sturen via PB.
Klik voor de Mods
Er zal nog het eea aan topics verplaatst worden.
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3858
- Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Heerlen
ok
en hoe zijn jouw ervaringen dan?
kunnen we anders geen poll maken
dus met de vraag:
waar kies jij voor
a) Cohline 7x2.5 mm
b) Continental 7x3 mm
c) Continental 7x2.5 mm
Moderator aan het werk zetten!
Ik heb namelijk nog steeds geen idee,
de meningen blijven verdeeld helaas
en hoe zijn jouw ervaringen dan?
kunnen we anders geen poll maken
dus met de vraag:
waar kies jij voor
a) Cohline 7x2.5 mm
b) Continental 7x3 mm
c) Continental 7x2.5 mm
Moderator aan het werk zetten!
Ik heb namelijk nog steeds geen idee,
de meningen blijven verdeeld helaas
onderdelen nodig? PB maar!
heej, ik heb ook een vraagje over benzineslangen.
ik heb een 2 liter motor, en de benzineslang die vanaf de rechter caberateur naar beneden gaat( kort stukje slang ) en op de andere slang aangesloten zit is nogal poreus en zelfs nat, dit is denk ik ook de oorzaak waar de benzinelucht vandaan komt die we in de bus ruiken!!
maar als ik deze wil vervangen kan ik hem dan gewoon loshalen en er een andere tussen zetten of moet ik dan eerst het een en ander afklemmen????? gr maarten
ik heb een 2 liter motor, en de benzineslang die vanaf de rechter caberateur naar beneden gaat( kort stukje slang ) en op de andere slang aangesloten zit is nogal poreus en zelfs nat, dit is denk ik ook de oorzaak waar de benzinelucht vandaan komt die we in de bus ruiken!!
maar als ik deze wil vervangen kan ik hem dan gewoon loshalen en er een andere tussen zetten of moet ik dan eerst het een en ander afklemmen????? gr maarten
live to burn, ride the fire
Het is verstandig om eerst de verbinding tussen benzinetank en het stuk dat je wilt vervangen te onderbreken.
Met andere woorden; zet een klem (griptang bijvoorbeeld) op een stuk slang dat tussen de benzinetank en de plek waar je hem los wilt maken, zit. Zo lopen er geen liters benzine de motorruimte in. Iets van benzine zal er altijd uitkomen, maar zo beperk je het een beetje.
Als er eenmaal een klem opziet kun je hem losmaken en vervangen.
Succes!
Met andere woorden; zet een klem (griptang bijvoorbeeld) op een stuk slang dat tussen de benzinetank en de plek waar je hem los wilt maken, zit. Zo lopen er geen liters benzine de motorruimte in. Iets van benzine zal er altijd uitkomen, maar zo beperk je het een beetje.
Als er eenmaal een klem opziet kun je hem losmaken en vervangen.
Succes!
Op advies van Sjef ga ik mijn benzinefilter buiten de motorruimte plaatsen. Hij komt bij mij net onder de tank te zitten.Hilfigerbus schreef:Nou valt het mij op, dat er mensen zijn die de benzinefilter in de motorruimte hebben zitten óf onder de bus (m.a.w. dus niet in benzineruimte)
Wat zeggen de 'experts' hierover?
Ik ben benieuwd naar wat beter of verstandiger of leuker of ..... is.
In de motorruimte wordt het behoorlijk warm en vaak komt het filter dan in aanraking met de hete delen van de motor.
Ter voorkoming van een brandje los ik het dus zo op.
Groeten,
Robert 8)
Member of ACF
Daar kwam ik met het vervangen van de leidingen een heel oud filter tegen. Ik heb ook de filters uit de motoruimte niet terug geplaatst, nu heb ik er 1 voor en 1 achter de benzinepomp. Eentje meteen onder de tank was waarschijnlijk ook voldoende geweest.Robert schreef:Ik bedoel dat het filter onder de tank komt te hangen, niet in de tankruimte.
Dus de ruimte bij de versnellingsbak.
Groeten,
Robert 8)
De mijne zat onder de bus, vastgebonden aan de uitlaatHilfigerbus schreef:Nou valt het mij op, dat er mensen zijn die de benzinefilter in de motorruimte hebben zitten óf onder de bus (m.a.w. dus niet in benzineruimte)
Wat zeggen de 'experts' hierover?
Ik ben benieuwd naar wat beter of verstandiger of leuker of ..... is.
Nu zit hij tegen de achterwand in de motorruimte. In principe hoeft er helemaal geen tussen er zit er ook al een in de benzinepomp (Type4 motor). Als je voor goede slangen zorgt en nieuwe, degelijke klemmen is er niks op tegen om hem in de motorruimte te maken. Ik heb alle slangen vervangen door de met textiel omhulde slang van berner (kopen ze waarschijnlijk ook gewoon ergens in).
- VWrijder
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2398
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 9:39 am
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Schoonhoven
- Contacteer:
Ik heb onlangs de hele slangenbende vervangen (leuk als de griptang aan het stukje slang vanaf de tank loskomt terwijl je er op je rug onder ligt trouwens....*Blub! Gorgel*) en ik heb slangen gebruikt die er uitzien zoals de cohline. Heb ik ook in mijn Kever gebruikt destijds en die bevielen prima. Ik weet overigens niet of het ook van het merk Cohline is en dat is volgens mij wat vw_s dat bedoelde met:Hilfigerbus schreef:Ik heb nog steeds geen eenduidig antwoord op mijn vraag.
Welke benzineslangen zijn nou het beste?
Daarvoor had ik van die hele stoere slangen met een metalen mantel en die begonnen op een gegeven moment zo'n beetje over de volledige lengte te lekken. Net als het type met een stoffen mantel kun je hier niet zien dat er van die haarscheurtjes in komen (preventief vervangen is volgens mij altijd beter dan wachten tot het gaat lekken.)vw_s schreef:zoiets als de Cohline.
Wat betreft Conti of Cohline: volgens mij maakt het geen fluit uit. in beide gevallen is het rubber de zwakste schakel. Zodra dat verdroogd is is het over met de pret.
Overigens zat ik met verbazing te kijken naar de link:
http://homepage.mac.com/ratwell/Parts/PhotoAlbum21.html
Daar zitten allerlei metalen benzineleidingen onder de bus met aan de uiteinden korte stukjes slang. Bijvoorbeeld van de tank naar de benzinepomp. Bij mijn type 4motor is alles slang... (afgezien van de tankontluchting uiteraard) Hoe zit dat?
Laatst gewijzigd door VWrijder op do dec 20, 2007 10:02 am, 2 keer totaal gewijzigd.
[size=125][color=#FF0000]Denk an die Umwelt fahr mit dem Bus[/color][/size]