T2A/B Discussie - Uitleg verschillen
Forumregels
Het is alleen mogelijk om in de schatkamer te lezen.
Mocht je een artikel hebben dat in de schatkamer thuis hoort, dan zijn deze natuurlijk van harte welkom.
Dit artikel kun je aan een van de mods sturen via PB.
Klik voor de Mods
Er zal nog het eea aan topics verplaatst worden.
Het is alleen mogelijk om in de schatkamer te lezen.
Mocht je een artikel hebben dat in de schatkamer thuis hoort, dan zijn deze natuurlijk van harte welkom.
Dit artikel kun je aan een van de mods sturen via PB.
Klik voor de Mods
Er zal nog het eea aan topics verplaatst worden.
- MACHINE
- Gevorderde
- Berichten: 821
- Lid geworden op: do jun 18, 2009 9:31 am
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Dankje,
kan je me daar wat meer over vertellen ?
kan je me daar wat meer over vertellen ?
vwt2a/b 72 Westy | https://www.facebook.com/vriendenclubT2
- JackS
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1870
- Lid geworden op: ma dec 10, 2007 20:05 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Contacteer:
Het hele verhaal moet ik nog lezen maar staat in een maandblad "De VW"
Afgelopen maandag kreeg ik een serie van 1968 tot 1977 en die ben ik nu aan het uitzoeken.
Een van de kenmerken van een export Westfalia zijn natuurlijk de lampjes op het zijportier.
Verder haal je uit de Mcode het land waar hij naartoe is verkocht.
Jou bus is dus opnieuw geinporteerd.
Niet 100% waterdicht natuurlijk omdat er ook een aantal zijn blijven staan en zijn in de verhuur terecht gekomen bij een bedrijf op Schiphol.
Hier hebben nog enkele export modellen gestaan tot achter in de jaren 70.
Check ff je Mcode wat je landcode is.
Afgelopen maandag kreeg ik een serie van 1968 tot 1977 en die ben ik nu aan het uitzoeken.
Een van de kenmerken van een export Westfalia zijn natuurlijk de lampjes op het zijportier.
Verder haal je uit de Mcode het land waar hij naartoe is verkocht.
Jou bus is dus opnieuw geinporteerd.
Niet 100% waterdicht natuurlijk omdat er ook een aantal zijn blijven staan en zijn in de verhuur terecht gekomen bij een bedrijf op Schiphol.
Hier hebben nog enkele export modellen gestaan tot achter in de jaren 70.
Check ff je Mcode wat je landcode is.
AMESCADOR "en daarmee uit"
- MACHINE
- Gevorderde
- Berichten: 821
- Lid geworden op: do jun 18, 2009 9:31 am
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
thanx voor de info,
Ik zal snel even kijken wat de mcode is. Maar als hij wel geex en dus ook weer geimporteerd is dan zou hij niet meer op het orginele kenteken kunnen staat toch ? :S Dan zou hij op het kenteken jaar staan wanneer hij weer hier is gekomen en dat is niet het geval.
Later meer
REGISTRATIE
Datum eerste toelating 16 februari 1972
Datum eerste tenaamstelling 16 februari 1972
Datum laatste tenaamstelling 16 augustus 2002 <- ik
Ik zal snel even kijken wat de mcode is. Maar als hij wel geex en dus ook weer geimporteerd is dan zou hij niet meer op het orginele kenteken kunnen staat toch ? :S Dan zou hij op het kenteken jaar staan wanneer hij weer hier is gekomen en dat is niet het geval.
Later meer
REGISTRATIE
Datum eerste toelating 16 februari 1972
Datum eerste tenaamstelling 16 februari 1972
Datum laatste tenaamstelling 16 augustus 2002 <- ik
Laatst gewijzigd door MACHINE op vr jun 19, 2009 10:21 am, 1 keer totaal gewijzigd.
vwt2a/b 72 Westy | https://www.facebook.com/vriendenclubT2
Plaats wel even je mcode in het juiste topic
http://www.vct2.nl/vct2forum/viewtopic. ... start=1050
Wat ik begrepen heb is die datum eerste toelating echt de datum dat hij voor het eerst op kenteken werd gezet, maakt niet uit in welk land.
(even buitenbeschouwing gelaten de fouten die de RDW maakt bij het overnemen van die info in hun systeem )
http://www.vct2.nl/vct2forum/viewtopic. ... start=1050
Wat ik begrepen heb is die datum eerste toelating echt de datum dat hij voor het eerst op kenteken werd gezet, maakt niet uit in welk land.
(even buitenbeschouwing gelaten de fouten die de RDW maakt bij het overnemen van die info in hun systeem )
- MACHINE
- Gevorderde
- Berichten: 821
- Lid geworden op: do jun 18, 2009 9:31 am
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
maar dan blijft de vraag hoe dat zit met kentekens :S hij komt toch op het kenteken te staan wanneer hij geimporteerd wordt ? of geld dat niet voor auto's van voor 19..
Heb namelijk zelf nog een bmw die staat op het kenteken 2002 en het is een 92 er. Ging er van uit dat normaal was
Heb namelijk zelf nog een bmw die staat op het kenteken 2002 en het is een 92 er. Ging er van uit dat normaal was
vwt2a/b 72 Westy | https://www.facebook.com/vriendenclubT2
Als je niet aangeeft dat het een oldtimer betreft (ouder dan 25 jaar) dan krijg je gewoon een nieuw kenteken.Jeroen3 schreef:maar dan blijft de vraag hoe dat zit met kentekens :S hij komt toch op het kenteken te staan wanneer hij geimporteerd wordt ? of geld dat niet voor auto's van voor 19..
Heb namelijk zelf nog een bmw die staat op het kenteken 2002 en het is een 92 er. Ging er van uit dat normaal was
Wil je echter blauwe platen rijden dan moet je bij de aanmelding gelijk vermelden dat je een historisch (import) kenteken wenst op het voertuig.
Het achteraf omzetten is niet mogelijk.
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.
- MACHINE
- Gevorderde
- Berichten: 821
- Lid geworden op: do jun 18, 2009 9:31 am
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
volgens de m code (zie topic m codes) is ie gewoon gemaakt voor Nederland Verder heb ik geen aanwijzingen dat hij ooit in het buitenland geweest is. Ik kan alleen maar na gaan waar die de afgelopen 20 jaar was en dat was hier in het koude nederland.
Gr.
Gr.
vwt2a/b 72 Westy | https://www.facebook.com/vriendenclubT2
Wat een mogelijkheid kan zijn geweest is dat de bus van kenteken gehaald is om de een of andere reden.Jeroen3 schreef:volgens de m code (zie topic m codes) is ie gewoon gemaakt voor Nederland Verder heb ik geen aanwijzingen dat hij ooit in het buitenland geweest is. Ik kan alleen maar na gaan waar die de afgelopen 20 jaar was en dat was hier in het koude nederland.
Gr.
Het feit dat je zij-reflectoren hebt (achter op de schermen rode lampjes??) betekend dat de bus mogelijk in Amerika gereden heeft (of Amerikaanse donordeuren).
Het is in sommige gevallen mogelijk om het originele kenteken opnieuw op het voertuig te krijgen maar dan zijn er wel veel voorwaarden aan verbonden (Info RDW).
Maar je mist dus wel een paar jaartjes van de geschiedenis van de bus daar ligt waarschijnlijk het antwoord op je vraag.
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.
- MACHINE
- Gevorderde
- Berichten: 821
- Lid geworden op: do jun 18, 2009 9:31 am
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Max schreef:Wat een mogelijkheid kan zijn geweest is dat de bus van kenteken gehaald is om de een of andere reden.Jeroen3 schreef:volgens de m code (zie topic m codes) is ie gewoon gemaakt voor Nederland Verder heb ik geen aanwijzingen dat hij ooit in het buitenland geweest is. Ik kan alleen maar na gaan waar die de afgelopen 20 jaar was en dat was hier in het koude nederland.
Gr.
Het feit dat je zij-reflectoren hebt (achter op de schermen rode lampjes??) betekend dat de bus mogelijk in Amerika gereden heeft (of Amerikaanse donordeuren).
Het is in sommige gevallen mogelijk om het originele kenteken opnieuw op het voertuig te krijgen maar dan zijn er wel veel voorwaarden aan verbonden (Info RDW).
Maar je mist dus wel een paar jaartjes van de geschiedenis van de bus daar ligt waarschijnlijk het antwoord op je vraag.
grrr nu weet ik nog niks
die rode lampjes zijn gewoon reflectoren. Maar ik snap je punt. Het is erg raar dat er overal (achter zij en voorkanten reflectoren zijn gelaatst zonder dat hij daadwerkelijk naaar het buitenland is geweest. Het zijn trouwens wel allemaal hella lampjes / reflectoren dus orgineel lijkt me.... Dus ook geplaats bij het maken van de bus.. Maar toch voor nederland. Ik snap het niet meer
bedenk me nu ook dat ik volledig offtopic het dit deel zit vol te spammen! Sorry daarvoor
vwt2a/b 72 Westy | https://www.facebook.com/vriendenclubT2
Dat spamen valt wel mee hoor, maar even voor mijn beeldvorming, heb je een "dik" dashboard? ik bedoel het deel met je meters is dat verdiept???Jeroen3 schreef:die rode lampjes zijn gewoon reflectoren. Maar ik snap je punt. Het is erg raar dat er overal (achter zij en voorkanten reflectoren zijn gelaatst zonder dat hij daadwerkelijk naaar het buitenland is geweest. Het zijn trouwens wel allemaal hella lampjes / reflectoren dus orgineel lijkt me.... Dus ook geplaats bij het maken van de bus.. Maar toch voor nederland. Ik snap het niet meer
bedenk me nu ook dat ik volledig offtopic het dit deel zit vol te spammen! Sorry daarvoor
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.
- MACHINE
- Gevorderde
- Berichten: 821
- Lid geworden op: do jun 18, 2009 9:31 am
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
oke gelukkig maar
en jah dat heb ik zie foto ..
en jah dat heb ik zie foto ..
vwt2a/b 72 Westy | https://www.facebook.com/vriendenclubT2
- MACHINE
- Gevorderde
- Berichten: 821
- Lid geworden op: do jun 18, 2009 9:31 am
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
ehm misschien geen duidelijke foto, maar de 2 orginele meters (links) liggen diep. alleen de toerentellen is niet diep maar is dan ook niet orgineel. of bedoelde max dat niet ?bas_T2a schreef:'t is maar hoe je dik definieert...
dik as in VET -> ja -> vette meters
dik as in meer dikte -> nee (volgens mij)
vette meters heb je niks aan je ziet alleen maar dat ie aan het slurpen is haha
vwt2a/b 72 Westy | https://www.facebook.com/vriendenclubT2
- zomerbloempje
- Moderator
- Berichten: 6959
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Heesch
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10113
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
denk idd dat hij een Padded dashboard bedoeld. die vind ik wel heel mooi. ( maar ik heb ondertussen andere plannen met mijn dashboard voor ooit ) sorry voor mijn bemoeienis hierzomerbloempje schreef:Wat bedoel je Max?
Een "padded dash"??
Dus bekleed met zacht "spul"
Dat is voor gebruik overzee noodzakelijk
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |