wouthwortel schreef:Let op: dit schot zit ook aan de onderzijde vast met (onzichtbare ) schroefjes!!
Atje, dus geen firewall mensen. Opletten he?
@Bast2a: Let op, je gaat van een 30pict2 naar een 30pict3. Een paar opmerkingen:
1. Je hebt nu twee stelschroeven aan de linkerkant zitten voor CO en stationair. Je gebruikt nu dus niet meer de schroef op de gaskabelbeugel om het stationair af te stellen. Je zult deze gaskabelbeugel dus ook correct moeten afstellen, deze voorkomt namelijk het plakken van de gasklep maar meer dan dat mag hij niet open staan. Dat doe je zo:
- Motor warm laten worden (choke moet geheel uit zijn en de stelschroef op de stang op het onderste tandje staan)
- Blaadje papier (80 grams A4) pakken en tussen de stelschroef en het kammetje bewegen. De schroef zo draaien dat je lichte weerstand voelt. Dat vervolgens nog exact een halve slag indraaien.
2. CO afstellen. Doe je met warme motor. Hier een procedure zonder CO meter (en goed resultaat):
(bron: VW-resource.com)Turn the Volume Control Screw in all the way - GENTLY PLEASE. It is a needle valve, and you don't want to enlarge the hole by forcing it home. Now unscrew it 2.5 turns. This is the starting point for the adjustment.
Note: The Volume Control Screw controls the AIR volume, not the fuel volume. Screwing it in reduces the air and makes the fuel/air mixture richer. And of course turning the Volume Control Screw out increases the concentration of air and makes the mixture leaner.
Start the engine, and turn the Idle Adjustment Screw in or out to set the idle at 850 RPM. I'll let you work out how to measure 850 rpm - but it's a fast idle. (See our idle adjustment procedure.)
Then turn the Volume Control Screw in slowly until the engine speed begins to drop, then turn it out until the engine runs at its highest idle speed. It should still be within about ½ turn from the start setting of 2.5 turns. If the hole has been damaged by a previous careless person, you'll just have to do the best you can. Now screw it in until the revs 'just' start to drop - about 30rpm. This is the final setting.
Reset the idle speed again with the Idle Adjustment Screw. Don't slow the idle too much, 800-850 is about right. VWs need a few revs at idle to keep the cooling air flowing, otherwise when you coast to a stop at the lights after cruising at a good speed, your hot engine won't get enough cooling air, and it won't like you very much.
3. Als je de koppeling ook gaat loshalen, onthoud dan een paar heel belangrijke dingen:
- Markeer de positie van de drukgroep ten opzichte van het vliegwiel en plaats exact zo terug als hij eraf is gekomen.
- Draai de boutjes van de drukgroep kruislings en telkens in kleine slagen los. Zo ook met vastdraaien.
- Aanhalen met momentsleutel (kruislings) op 25nm
- Gebruik bij het terugplaatsen van de koppelingsplaat een centreerhulpstuk. Te koop voor een euro op 7, merk Paruzzi. Anders krijg je met geen mogelijkheid het blok er gemakkelijk in.
4. Tenslotte. De 30pict3 is mooi, maar meestal af fabriek heel erg ARM besproeierd. Jij hebt een 1600 enkelpoort toch? Laat me even de sproeierbezetting van de carb nu weten. Ik weet niet of je de keus nog hebt, maar een adapterplaat op het enkelpoort spruitstuk biedt ook de mogelijkheid voor een 34pict3. Dat zou je nog iets meer power geven.