produktie jaar band ,waar vermeld en welke codering?
Forumregels
Het is alleen mogelijk om in de schatkamer te lezen.
Mocht je een artikel hebben dat in de schatkamer thuis hoort, dan zijn deze natuurlijk van harte welkom.
Dit artikel kun je aan een van de mods sturen via PB.
Klik voor de Mods
Er zal nog het eea aan topics verplaatst worden.
Het is alleen mogelijk om in de schatkamer te lezen.
Mocht je een artikel hebben dat in de schatkamer thuis hoort, dan zijn deze natuurlijk van harte welkom.
Dit artikel kun je aan een van de mods sturen via PB.
Klik voor de Mods
Er zal nog het eea aan topics verplaatst worden.
dit zou ik dan weer afraden ,8art schreef:of even met een dremel oid langs de randen van de boutgaten gaan, waar de bouten de velg raken
omdat je de randen dan kunt beschadigen waardoor de handel weer los kan lopen.
@ bas en iedereen eigenlijk als je wielbouten / moeren los hebt gehad ( van welke auto dan ook ) dan MOET je de bouten of moeren na 50 Kilometer en in iedergeval BINNEN 100 KILOMETER NATREKKEN
dit om loslopen te voorkomen
veel banden bedrijfen zetten tegen woordig dit ook met vetkrijt op de banden
zodat je er aan denkt om ze na te trekken
grt han
- Baphi
- Luchtgekoeld
- Berichten: 7469
- Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: heb ik ja!
Ik vraag me nu trouwens af of het wel door het poedercoaten komt. Velgen zijn immders al weer een keer losgeweest voor de grote beurt...shadowman schreef:als je wielbouten / moeren los hebt gehad ( van welke auto dan ook ) dan MOET je de bouten of moeren na 50 Kilometer en in iedergeval BINNEN 100 KILOMETER NATREKKEN
dit om loslopen te voorkomen
Anyways, ik ga het nu regelmatig controleren en ook mijn remmen maar eens nalopen of ze niet iets te strak staan.
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)
- Flitz
- Actief Lid
- Berichten: 466
- Lid geworden op: zo mei 14, 2006 20:19 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Oost Knollendam
- Contacteer:
hier kan je je oude maat en nieuwe maat invullen, kan je het verschil berekenen.
ook het verschil op de teller!!
http://www.gbshop.nl/content/informatie ... kening.htm
ook het verschil op de teller!!
http://www.gbshop.nl/content/informatie ... kening.htm
- MACHINE
- Gevorderde
- Berichten: 821
- Lid geworden op: do jun 18, 2009 9:31 am
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re:
Flitz schreef:hier kan je je oude maat en nieuwe maat invullen, kan je het verschil berekenen.
ook het verschil op de teller!!
http://www.gbshop.nl/content/informatie ... kening.htm
Oftewel leuk om te zien die kleine bandjes maar als je veel km maakt lekker met hoogte maat 80 rijden, Anders hoge toeren en stuiteren
vwt2a/b 72 Westy | https://www.facebook.com/vriendenclubT2
- JackS
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1870
- Lid geworden op: ma dec 10, 2007 20:05 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Contacteer:
produktie jaar band ,waar vermeld en welke codering?
Verklaring van de markeringen - Alle markeringen op de autoband uitgelegt
1. Merk
2. Profielaanduiding / Bandtype
3. Breedte van de band in mm
4. Verhouding van de bandhoogte/bandbreedte in %
5. Radiaalbanden
6. Doorsnee van de velg in inches
7. Kenmerk voor de draagkracht van de band
8. Snelheidscategorie
9. Tubeless (Banden zonder binnenband)
10. Productiedatum (XX = Week, X = Jaar, < = 9. Decade)
11. Slijtage index (Tread Wear Indicator) (1,6 mm)
12. Toegevoegd aan banden met een verhoogde draagkracht (Re-inforced)
13. Aanwijzing over toepasbaarheid in de winter (op winter- en all-year banden)
1. Merk
2. Profielaanduiding / Bandtype
3. Breedte van de band in mm
4. Verhouding van de bandhoogte/bandbreedte in %
5. Radiaalbanden
6. Doorsnee van de velg in inches
7. Kenmerk voor de draagkracht van de band
8. Snelheidscategorie
9. Tubeless (Banden zonder binnenband)
10. Productiedatum (XX = Week, X = Jaar, < = 9. Decade)
11. Slijtage index (Tread Wear Indicator) (1,6 mm)
12. Toegevoegd aan banden met een verhoogde draagkracht (Re-inforced)
13. Aanwijzing over toepasbaarheid in de winter (op winter- en all-year banden)
AMESCADOR "en daarmee uit"