(sorry standaard vraag) Pertronix verschil? en waar?
Forumregels
Het is alleen mogelijk om in de schatkamer te lezen.
Mocht je een artikel hebben dat in de schatkamer thuis hoort, dan zijn deze natuurlijk van harte welkom.
Dit artikel kun je aan een van de mods sturen via PB.
Klik voor de Mods
Er zal nog het eea aan topics verplaatst worden.
Het is alleen mogelijk om in de schatkamer te lezen.
Mocht je een artikel hebben dat in de schatkamer thuis hoort, dan zijn deze natuurlijk van harte welkom.
Dit artikel kun je aan een van de mods sturen via PB.
Klik voor de Mods
Er zal nog het eea aan topics verplaatst worden.
- Baphi
- Luchtgekoeld
- Berichten: 7468
- Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: heb ik ja!
Re: (sorry standaard vraag) Pertronix verschil? en waar?
Verplaatst naar de schatkamer!!
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)
Re: (sorry standaard vraag) Pertronix verschil? en waar?
bas_T2a schreef:Verplaatst naar de schatkamer!!
Where it belongs !!!
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.
- Stuif
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3899
- Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Maassluis
Re: (sorry standaard vraag) Pertronix verschil? en waar?
Hoort hier zeker thuis met het overduidelijke verhaal van wederom HANS
Lucht bevriest en kookt nooit
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Re: (sorry standaard vraag) Pertronix verschil? en waar?
en deze????
iermand ervaring ,is mij te duur ,maar lijkt mij een super ding
http://www.paruzzi.com/webwinkel/?zoekt ... auto=type1
grtz ko
iermand ervaring ,is mij te duur ,maar lijkt mij een super ding
http://www.paruzzi.com/webwinkel/?zoekt ... auto=type1
grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: (sorry standaard vraag) Pertronix verschil? en waar?
ko de fries schreef:en deze????
iermand ervaring ,is mij te duur ,maar lijkt mij een super ding
http://www.paruzzi.com/webwinkel/?zoekt ... auto=type1
grtz ko
Dit soort systemen heb je nodig voor (semi) racerij omdat de toerentallen zo gigantisch groot worden dat een standaard rotor/verdelerkap combinatie het niet meer bij kan houden. Het principe is hetzelfde als de 123, echter is hier ook de rotor en verdelerkap verleden tijd. Totaal overbodig op onze blokkies. Ook heb ik geen idee wat de geprogrammeerde curves doen. Uit ervaring weet ik dat die van de 1-2-3 uitstekend zijn.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
Re: (sorry standaard vraag) Pertronix verschil? en waar?
Zo, 1 dag weg en ik kan mijn topic niet meer vinden. Maar gevonden en met mooi resultaat. Mijn dank is groot. als het salaris binnen is bestel ik het direct.
- Stuif
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3899
- Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Maassluis
Re: (sorry standaard vraag) Pertronix verschil? en waar?
Dazzled schreef:Zo, 1 dag weg en ik kan mijn topic niet meer vinden. Maar gevonden en met mooi resultaat. Mijn dank is groot. als het salaris binnen is bestel ik het direct.
Wat?? Ko zijn vinding of de Ignitor
Lucht bevriest en kookt nooit
- guidddo
- streepjestrekker
- Berichten: 6182
- Lid geworden op: do mei 15, 2008 22:43 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Peartugoal
- Contacteer:
Re: (sorry standaard vraag) Pertronix verschil? en waar?
Stuif schreef:Dazzled schreef:Zo, 1 dag weg en ik kan mijn topic niet meer vinden. Maar gevonden en met mooi resultaat. Mijn dank is groot. als het salaris binnen is bestel ik het direct.
Wat?? Ko zijn vinding of de Ignitor
of de 123 . . .
De foto's zijn er weer
- klaas
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2991
- Lid geworden op: di jun 27, 2006 22:31 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: alkmaar
- Contacteer:
Re: (sorry standaard vraag) Pertronix verschil? en waar?
of puntjes.... zo slecht zijn die nu ook weer niet, en ( bijna)altijd te repareren onderweg, probeer dat maar eens met 1 van de eerder genoemde ontstekingen
Als je maar weet hoe je er mee moet omgaan.
Als je maar weet hoe je er mee moet omgaan.
RESPECT TO THE MAN IN THE ICECREAM VAN
Wat schaft de pot vandaag?
Wat schaft de pot vandaag?
- Stuif
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3899
- Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Maassluis
Re: (sorry standaard vraag) Pertronix verschil? en waar?
klaas schreef:of puntjes.... zo slecht zijn die nu ook weer niet, en ( bijna)altijd te repareren onderweg, probeer dat maar eens met 1 van de eerder genoemde ontstekingen
Als je maar weet hoe je er mee moet omgaan.
Ik rij al 16 jaar met ignitor rond en hij doet het nog steeds
Dus het heeft voor mij zijn diensten al zeker bewezen, en mocht het onderweg evt. als nog een keer de geest geven, zitten er (voor nood) zo een setje puntjes en condensator in
Lucht bevriest en kookt nooit
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: (sorry standaard vraag) Pertronix verschil? en waar?
@klaas / @stuif: +1
De condensator en de puntjes zitten er binnen een mum van tijd in. Altijd bij me voor nood, maar ik heb nog nooit een Pertronix Ignitor kapot zien gaan tenzij iemand + en - omgedraaid heeft.
De condensator en de puntjes zitten er binnen een mum van tijd in. Altijd bij me voor nood, maar ik heb nog nooit een Pertronix Ignitor kapot zien gaan tenzij iemand + en - omgedraaid heeft.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
- Robert Panobus
- Gevorderde
- Berichten: 506
- Lid geworden op: do mei 03, 2007 10:59 am
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Breda
Re: (sorry standaard vraag) Pertronix verschil? en waar?
Dazzled schreef:Op de terugweg van loon op zand heeft de bus zichzelf niet gedragen.
Flink lopen schudden bij een snelheid van 100.
Dus ik wil het maar gelijk goed doen om er een pertronix ontsteking erin te gooien.
Is dat motortype gebonden, 1600 / 2000?
Wie vertelt mij wat en waar ik het moet/kan aanschaffen?
Justkampers heeft o.a. 2 setjes op de website staan. of kan het ergens anders goedkoper?
Het is een leuke discussie geworden over verschillende ontstekingen, maar eh...... weet je zeker dat jouw problemen aan de ontsteking liggen????? Er is natuurlijk niets mis mee om een nieuwe ontsteking te kopen, maar misschien niet eens nodig.
Niet dat ik nou zo'n expert ben, maar ik wel eens meekijken bij je busje. Ik weet immers waar je huis woont
Groet,
Robert
Er zijn twee soorten mensen op de wereld, mensen die hun zinnen afmaken en mensen di......
- klaas
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2991
- Lid geworden op: di jun 27, 2006 22:31 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: alkmaar
- Contacteer:
Re: (sorry standaard vraag) Pertronix verschil? en waar?
De condensator en de puntjes zitten er binnen een mum van tijd in. Altijd bij me voor nood, maar ik heb nog nooit een Pertronix Ignitor kapot zien gaan tenzij iemand + en - omgedraaid heeft.
Ik begrijp wel dat ze goed zijn, ik heb er zelf ook een ingebouwd nu, maar er word nu wel wat negatief gedaan over de puntjes, ik heb er al meer dan 20 jaar mee gereden en dan ook wel iets meer dan normale aantal kilometers gemiddeld per jaar. En met een beetje normaal onderhoud rijd het prima.
Het is wat Robert zegt, niet alleen de puntjes zijn de boosdoener.
Begin met de klepjes, en ga zo je lijstje af.
RESPECT TO THE MAN IN THE ICECREAM VAN
Wat schaft de pot vandaag?
Wat schaft de pot vandaag?
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: (sorry standaard vraag) Pertronix verschil? en waar?
Electronische onsteking, waarom eigenlijk?
Onze blokjes lopen uitstekend op contactpuntjes en voor de loop en/of vermogen zal er nauwelijks voordeel te behalen zijn bij het plaatsen van electronische ontsteking t.o.v. puntjes. ECHTER: puntjes hebben onderhoud nodig. Om de afstelling in het ideale bereik te houden, moeten ze regelmatig gesteld worden en/of vervangen (minimaal elk half jaar of 5000km, maar meestal vaker). Ook kan de condensator stuk gaan. Bij het afstellen /vervangen moet ook het ontstekingstijdstip weer opnieuw gesteld worden, bijvoorkeur met een stroboscoop op maximum vervroeging ipv stationair. Hoop werk dus. Een 123 of Compufire/Pertronix is een no-maintenance item. Een keer afstellen en je kunt er tijden niet naar omkijken. Dus tenzij je graag om de paar maanden in je motorruimte ligt en met je stroboscoop in de weer gaat, is de investering erg prettig. Oh ja: vergeet de claims over meer power etc. Ik spreek uit ervaring dat je daar nauwelijks iets van zult merken t.o.v. goed gestelde puntjes.
Hoezo negatief dan?
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: (sorry standaard vraag) Pertronix verschil? en waar?
pertronix blijft bij mij op de wanted list staan..
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |