-
jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
-
Contacteer:
Bericht
door jerupke » za mei 23, 2020 0:03 am
eelke schreef:Kan het iets anders zijn dan een kapotte cilinder?
Foto is van de bougies, die zien er nog netjes uit...
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Als er iets zó stuk zou zijn dat er daardoor spetters uit de uitlaat komen, zou je dat vlgs mij ook aan de bougies moeten kunnen zien.
Verstuurd vanaf mijn aanraakschermmobielecommunicatiekoelkast.
-
old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Bericht
door old brumax » za mei 23, 2020 0:32 am
Ja dat is ook mijn idee maar blijf het vreemd vinden dat hij dat nog doet na een stuk (25km) rijden, of Eelke moet wel heeeeeel langzaam gereden hebben.
Of het is de uitlaat die ervoor zorgt dat de lucht al weer zover is afgekoeld dat er condensvorming optreed.
Of er zit zoveel water in die uitlaat dat het meer tijd nodig heeft om te verdampen, hé dan rijdt ie met een waterpijp!!!!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
-
hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Bericht
door hanhoo » zo mei 24, 2020 13:58 pm
Blauwe rook, spetters en prachtig mooie bougies. Je verbranding is goed. Ik vermoed echter dat je een beetje olie mee verbrand. Dat kan een slechte olieschraapveer zijn. Ik had het op mijn type3 ook. Verkeerde montage (my bad). De uiteinden van de veer zaten over elkaar heen bij 1 cilinder. Niks van gemerkt, zelfs op de rollenbank niet. Behalve dat hij bij elke start rookte en spetterde als de ziekte.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
-
transporterT2
- Gevorderde
- Berichten: 958
- Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Bericht
door transporterT2 » ma mei 25, 2020 20:14 pm
Hoe bedoel je de uiteinde veer over elkaar heen?
De veer slotjes lagen in lijn met elkaar?
Jw
-
hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Bericht
door hanhoo » di jun 02, 2020 21:32 pm
transporterT2 schreef: ↑ma mei 25, 2020 20:14 pm
Hoe bedoel je de uiteinde veer over elkaar heen?
De veer slotjes lagen in lijn met elkaar?
Jw
Je hebt een groen en een rood vlakje op de olieschraapveer. Zodra je die lekker invet met olie, willen ze over elkaar heen gaan liggen. Even goed op letten bij montage dat je zowel groen als rood vlakje nog ziet. My bad, ik had bij 1 cilinder met montage niet goed opgelet op het laatste moment van het plaatsen van de cilinder.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
-
erik_moust
- Gevorderde
- Berichten: 678
- Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Beuningen
Bericht
door erik_moust » zo aug 23, 2020 16:26 pm
Bij mij is het nu toch ook wat erger dan ik dacht. Dit was een wit spatbord. Na een ritje van 75 km zit hij vol onder de olie......
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
-
Contacteer:
Bericht
door mobiel70 » zo aug 23, 2020 16:30 pm
Dan roest dat spatbord niet
maar mooi is anders